Hoi allemaal,
Ben al een tijdje op zoek naar een bepaalde VBA code, maar vindt overal stukjes die helaas niet leiden naar wat ik zoek.
Er zijn 20 excel bestanden verdeeld over 20 verschillende locaties door het land. Deze dienen 1x in de week een bepaalde sheet "heads up" genaamd, te kopiëren naar een ander excel bestand op een netwerkschijf (verzamelsheet.xlsx). Dit gebeurd nu via een VBA code waarbij de sheet gemaild wordt, maar de ontvanger heeft nu iedere week 20 mailtjes met excel bestanden en moet dan gaan zelf gaan puzzelen. Dit moet vast veel makkelijker kunnen.
De link waar het naartoe geschreven moet worden staat staat in een bepaalde cel (bijvoorbeeld C15, net als de naam dat de sheet moet gaan krijgen (D15). Iedere week moet er een nieuw bestand worden gemaakt (weeknummer staat in cel E15), dus als het bestand nog niet bestaat, dan moet deze gemaakt worden en de sheet toegevoegd worden. Bestaat het bestand al wel, dan moet alleen de sheet toegevoegd worden (met dus de unieke naam uit cel D15). Als iedereen op bijvoorbeeld zaterdag de macro heeft uitgevoerd, dan moet er maandag dus 1 bestand zijn genaamd "9.xlsx" (als het week 9 is) beschikbaar zijn. Week later moet er een bestand genaamd 10.xlsx zijn etc. aan het einde van het jaar zijn er dus 52 bestanden in die map. Al deze bestanden hebben dan 20 werkbladen met ieder de unieke naam uit cel D15.
De code moet wel een melding geven als het bestand al geopend is door een andere gebruiker, zodat deze het later nogmaals kan proberen. Na het openen en kopiëren van de sheet, moet het verzamelbestand weer automatisch sluiten, zodat de volgende er weer mee aan de slag kan.
Is dit mogelijk en heeft iemand een idee hoe? Zie veel mooie codes voorbij komen, maar kan bovenstaande VBA helaas niet terug vinden.
Ben al een tijdje op zoek naar een bepaalde VBA code, maar vindt overal stukjes die helaas niet leiden naar wat ik zoek.
Er zijn 20 excel bestanden verdeeld over 20 verschillende locaties door het land. Deze dienen 1x in de week een bepaalde sheet "heads up" genaamd, te kopiëren naar een ander excel bestand op een netwerkschijf (verzamelsheet.xlsx). Dit gebeurd nu via een VBA code waarbij de sheet gemaild wordt, maar de ontvanger heeft nu iedere week 20 mailtjes met excel bestanden en moet dan gaan zelf gaan puzzelen. Dit moet vast veel makkelijker kunnen.
De link waar het naartoe geschreven moet worden staat staat in een bepaalde cel (bijvoorbeeld C15, net als de naam dat de sheet moet gaan krijgen (D15). Iedere week moet er een nieuw bestand worden gemaakt (weeknummer staat in cel E15), dus als het bestand nog niet bestaat, dan moet deze gemaakt worden en de sheet toegevoegd worden. Bestaat het bestand al wel, dan moet alleen de sheet toegevoegd worden (met dus de unieke naam uit cel D15). Als iedereen op bijvoorbeeld zaterdag de macro heeft uitgevoerd, dan moet er maandag dus 1 bestand zijn genaamd "9.xlsx" (als het week 9 is) beschikbaar zijn. Week later moet er een bestand genaamd 10.xlsx zijn etc. aan het einde van het jaar zijn er dus 52 bestanden in die map. Al deze bestanden hebben dan 20 werkbladen met ieder de unieke naam uit cel D15.
De code moet wel een melding geven als het bestand al geopend is door een andere gebruiker, zodat deze het later nogmaals kan proberen. Na het openen en kopiëren van de sheet, moet het verzamelbestand weer automatisch sluiten, zodat de volgende er weer mee aan de slag kan.
Is dit mogelijk en heeft iemand een idee hoe? Zie veel mooie codes voorbij komen, maar kan bovenstaande VBA helaas niet terug vinden.
Laatst bewerkt: