SHLWAPI.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

golfbreker

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2002
Het laatste wat ik deed op mijn pc (met win 98 se) was een beveiligingspatch downloaden via windows update.
Toen ik weer opstartte kreeg ik volgende meldingen :
"C:\windows\system\SHLWAPI.DLL niet gevonden" en dan :
"Kan explorer.exe niet starten - je moet Windows opnieuw installeren".
Wanneer ik in veilige modus opstart krijg ik dezelfde melding.
Ik heb (jaja....) géén back-up. Ik wil evenmin mijn C herformatteren of Windows herinstalleren mét eventueel gegevensverlies (Outlook Express + adresboek te belangrijk).
Iemand een idee hoe ik internet weer aan de praat krijg ??

internet aan de praat?

'Explorer' toch? 'Explorer' is niet 'Internet Explorer'. anders heten het 'iExplorer.exe'.

Geplaatst door golfbreker
Zo kun je het noemen
Wat probeer je te zeggen? Dat hij Internet Explorere niet kan starten? Of dat hij Windows niet kan opstarten? Dat is nogal een groot verschil

Explorer.exe = Windows
iExplorer.exe = Internet Explorer

Kben zelf niet goed bekend met win98 maar kan je bij taakbeheer ook een nieuwe taak opgeven? Dan start je internet en sla deze dll-file op in windows/system. dan zou 't toch over moeten zijn, als er niet meer missing dll's zijn?

Windows wordt niet opgestart

en dan kun je dat dll-bestandje ook niet terugplaatsen

Ik wil nog meegeven dat ik wel een opstartdiskette heb, maar dat dat bestandje er niet op staat

download de file, zet hem op diskette, kopieer vanuit msdos de file naar windows! zo kan het toch ook?

ik stel dit probleem en doe de conversatie voor de ongelukkige Nederlandse vriend die het NIET meer is

?? doet hij 't dan weer ofso? kan je iets duidelijker wezen? maar als hij 't niet kan downloaden, dan doetie dat toch morgen in de bieb en zet 't dan op diskette ofso? voorderest kan je toch niets doen!

Geplaatst door Rimsic
je zit nu toch ook op internet?

Zou het niet kunnen dat TS op een andere pc zit nu?

Download deze file op diskette. (Via een andere PC)

Probeer even: start op met opstartdiketten W98. Je komt dan in de A prompt, ziet er zo uit A:\

Tik daar in Copy *.* C:\Windows\System enter daarna. Star nu je pc even terug op.

Laatst bewerkt:
bedankt detective

zeker bedankt freakiej - ik zal mijn onfortuinlijke vriend die suggestie overmaken !

bedankt allemaal voor jullie lovenswaardige tips

Geplaatst door Rimsic
'Explorer' is niet 'Internet Explorer'. anders heten het 'iExplorer.exe'.
Geplaatst door Rimsic
Explorer.exe = Windows
iExplorer.exe = Internet Explorer

Nee dus.;)

Internet Explorer is iexplore.exe, niet iexplorer.exe.

En "Explorer.exe = Windows" is onzin. Explorer.exe is de Verkenner plus grafische shell van Windows. Schakel explorer.exe maar eens uit via Taakbeheer. Windows werkt dan nog gewoon hoor, alleen zie je geen taakbalk e.d.;)

Oh ja, golfbreker, die link die Freakiej heeft geven werkt niet met IE 6
Nog even vermelden.

Vaag! Bij mij doetie 't perfect! En kgebruik ook IE6. @Golfbreker, als hij 't bij jou ook niet doet, ligt 't waarschijnlijk aan mij ;) Maar bij google kan je hem makkelijk terugvinden, de dll-file.

ik heb mijn vriend ondertussen aangeraden dat dll-bestandje ergens in een bib te gaan downloaden op de diskette en dit dan achteraf te kopiëren naar de c:\windows\system

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan