show older posts

Status
Niet open voor verdere reacties.

the goose

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2007
Hey,

kan er iemand me vertellen hoe ik oudere posts kan verbergen, zodat de pagina niet oneindig lang wordt na verloop van tijd, maar zodat de oudere posts toch nog gelezen kunnen worden? De website is: http://www.dechips.be. Op de homepage zouden er 3 of 4 posts weergegeven mogen worden, en de rest zou verborgen moeten zijn.

Een tweede vraag: als ik de website refresh, dan wordt het plaatje links bovenaan met het schild van 'De chips' niet meer weergegeven. Althans bij mij toch niet... Hoe komt dit?

Alvast bedankt!

Gr,
The goose

zodat de oudere posts toch nog gelezen kunnen worden
Door wie, is de bedoeling? Door bezoekers (die dan iets extra's moeten doen om de rest te zien) of alleen door jou als webmaster (dwz. gewoon in de code laten staan, maar onzichtbaar op scherm)?

Ook een vraag bij de tweede vraag. ;)
In welke browser en welke versie doet zich dat verschijnsel voor? En welk systeem? (bij mij gaat het bv. goed met refreshen, onder WinXPprof, in IE7 en FF3 en Opera 6)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Hey,

Excuses voor de onduidelijkheden. Het tweede probleem is reeds opgelost :) Volgens mij was er tijdelijk iets mis met de server, want gisteren kon ik ook een aantal keren de pagina niet laden.

Voor de eerste vraag: het is de bedoeling dat elke bezoeker oudere posts kan zien. Elke keer je op dit klikt, worden er dan 4 extra posts getoond naast de 4 recentste. De pagina wordt dus telkens verlengd met 4 posts. Dit zou zo door moeten kunnen gaan tot de allereerste post. Reden hiervoor is dat anders alle posts tegelijkertijd geladen worden, dit waarschijnlijk wel langer zal duren (denk ik dan toch :p) en de pagina dan ook gigantisch lang wordt na verloop van tijd.

Groeten,
the goose

Je zou een PHP-script kunnen schrijven dat 4 berichten uit je database haalt (neem aan dat je met databases werkt).

Dat script roep je dan aan middels AJAX en dan plaats je het onder de huidige berichten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan