Sidebar mee rekken met content div

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is dat niet wat de sidebar nu doet?

(Behalve op de top-pagina, nog ff uitzoeken).

Als je padding-top: 0.45em; meegeeft aan #menu > li, dan werkt het menu ook in Opera.

Hoi Tom,
Ja, inderdaad, ik had eerder nog geen gevulde sidebar gezien (bij Information > Buildings staat ie nog niet; nog even nalopen?). Als die ook op de hoofdmenu-item pagina's komen, is dat opgelost.

Maar vraag niet hoe het kan en profiteer ervan: ik heb het lek in Opera gevonden! :D
Even toevoegen aan het stylesheet:
Code:
#menu > li { /* hoofdmenu-items */
   ...
   padding: 0.45em 0;
   }
Verklaring: Opera houdt kennelijk geen rekening met de paddings die in de <a>'s binnen de <li>'s van de hoofdmenu-items zitten. Dan ontstaat er bij een hover over de <li>'s (die de verschijning van het submenu moet triggeren) een virtueel gaatje onderaan die <li>'s tot aan het begin van de border van de <ul> van het submenu.
Als dezelfde verticale padding aan de <li>'s wordt gegeven, is er geen gaatje meer en kan het submenu niet wegfloepen als je naar beneden muist.
O ja, de highlight-backgrounds in de zoekresultaten hebben nu zo ongeveer dezelfde kleur als de trefwoorden. Dat maakt het wat flets en onleesbaar. Oplosbaar met iets als:
Code:
#searchResults span {
   background: blue !important;
   padding: 0 1px;
}
Hiermee kom ik tot de conclusie:
  • Korte pagina's / footer-positie: alle browsers positief. *)
  • Lange pagina's / footer positie: alle browsers positief.
  • Submenu's: alle browsers positief.
  • Totale layout (aansluiting lijntjes enz.): alle browsers positief.
  • Misschien moet op een subpagina nog ergens een detail verbeterd worden, maar dat zal geen probleem zijn.
Ik geloof dat op alle kastelen nu de feestvlaggen gehesen mogen worden! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

edit
Kruispost: dat heb je scherp gezien, Naarling!
Ik moet ook niet tijdens een reactie weglopen (m'n kam-opera.htm was van 13:08:02, dus ik was wel eerder :p) en uren later verder gaan zonder te refreshen, dan krijg je dat! ;)
/edit

Laatst bewerkt:
Als niet-fervent Opera-toeschouwer had ik 't nodig om m'n resolutie op 800*600 te zetten en overal borders van minstens 10px omheen te plooien voordat ik met pixel-precisie kon muizen op welk punt het mis ging. :D
Maar de borders waren het niet, relatieve positions waren er genoeg, de line-height was het ook niet, en margins-T/B had ik niet gebruikt.

Die Opera toch: want de <a>'s hebben netjes een inline-block, die zich toch ook over de eigen padding-top van de <a> zou moeten uitstrekken. - 't Is maar een weet! En merkwaardig dat het de padding-top is, de padding-bottom had ik nog in kunnen komen.

Waar is trouwens de tijd gebleven dat we dit soort dingen automatisch deden om IE5 en IE5.5 te vriend te houden? ;)

Nice! :D

En speciaal voor jou heb ik nog een wijziging aangebracht in de broncode ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan