Simkaart na wasmachine

Status
Niet open voor verdere reacties.

shadowreaper112

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2009
Berichten
40
hey mensen,

mijn telefoon (lg viewty) is per ongeluk in de was gegaan.

Nu is er met mijn telefoon niks aan de hand. Behalve een beeldscherm met een aardig grote kras. Het is net gebeurd dus ik laat hem drogen. Het ziet er naar uit dat hij het gewoon doet als ik mijn telefoon in de oplader doe,start hij gewoon op, er zijn twee problemen.

. Nummer één: het ziet er naar uit dat de batterij niet herkend wordt.
punt nummer twee:er zit een grote bruine vlek op mijn simkaart. Aangezien hij van Vodafone is, en de kaarten rood is hoort dat niet. :p

wat nog erger is de bruine vlek zit in de " aansluiting " met de telefoon

Nu is mijn vraag, valt het nog schoon te maken of is dat roest? En als het schoon te maken valt daarmee kan dat?

Bedankt alvast voor de reactie. :eek:
 
Vermoedelijk is het reeds te laat maar: bij waterschade NOOIT voordat je het apparaat hebt laten drogen weer stroom erop zetten/accu opladen. eerst grondig (in mijn optiek is dat minimaal 1 week) laten drogen bij waarbij hij licht verwarmd word (dus niet op de verwarming maar +-1 meter er van af)

Ik vermoed niet dat het roest is maar het doorbranden van de chip waardoor je hem vermoedelijk kan weggooien. Bel even met je provider wat het kost om een vervangende sim te krijgen.

Aangezien je accu niet "herkend" vermoed ik dat die ook defect is(lees doorgebrand)
 
bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb een aantal forums gelezen op Internet waarop staat hoe je het beste kan drogen.

Ik kijk nu een paar dagen aan. Het is niet anders.

Even voor iedereen bij wie het zelfde is overkomen (na het bezoeken van een paar websites):

1. laat eerst je telefoon goed drogen.minstens twee dagen:

1.1 De beste manier om dit te doen is om de telefoon bij een warmtebron te leggen, Niet direct, leg het bijvoorbeeld niet op de radiator, maar leg het daarnaast zodat de warmte de telefoon toch bereikt.

1.2 Een andere manier dat schijnt te werken is om de telefoon in een bak met warme rijst te leggen, het lijkt een vreemde manier, maar de rijst heeft de eigenschap om het vocht op te nemen. Dit werkt alleen als hij overdadig nat is.

1.3 een andere manier het werk is je telefoon in een handdoek wikkelen.

2. als je simkaart kapot is zoals bij de mijne, is het vrij eenvoudig om een nieuwe te bestellen, vraag je provider voor de mogelijkheden. Die kost meestal ongeveer 10 euro

3 zelfde geldt voor de accu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan