simpel vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmatteman

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Berichten
287
Hallo,

Ik ben een noob in C++, maar als ik mijn zelfgemaakte programmaatje op andere computers wil proberen, wat moet ik dan van het programma meenemen? alleen de .exe? want in de map waar mijn project is opgeslagen staan allemaal andere bestanden zoals:
- een .O bestand;
- een .dev bestand;
- een .cpp bestand
 
De exe is genoeg.

Het .o bestand bevat de objectcode.
Het .dev bestand bevat informatie voor je IDE/compiler.
Het .cpp bestand bevat de, voor mensen leesbare, broncode.
 
Dus het korte antwoord is:
Zolang je niet weet waar de andere bestanden voor zijn, heb je ze niet nodig en kun je alleen de .exe meenemen. Als je later DLL's gaat gebruiken moet je meer meenemen, maar dat zal vanzelf duidelijk worden.

Houdt er wel rekening mee dat als je een programma in Visual Studio maakt, je het .NET framework moet installeren op iedere computer waar je het programma heendoet..
 
Dus het korte antwoord is:
Zolang je niet weet waar de andere bestanden voor zijn, heb je ze niet nodig en kun je alleen de .exe meenemen. Als je later DLL's gaat gebruiken moet je meer meenemen, maar dat zal vanzelf duidelijk worden.

Houdt er wel rekening mee dat als je een programma in Visual Studio maakt, je het .NET framework moet installeren op iedere computer waar je het programma heendoet..

Kan je er ook voor zorgen dat je het opent met "opdrachtpomp"? (het gelijkt een beetje op het scherm dat je anders krijgt)
 
Als het een console applicatie is wordt deze altijd geopend in de opdrachtprompt dus ook bij de andere.

En idd de .exe is voldoende om mee te sturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan