Simpel zoekformulier maken in Acces 2010

• Onderwerp starter Onderwerp starter N1ckk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

N1ckk

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2013
Beste mensen,

Voor mijn werk wil ik graag een zoekformulier opstellen voor het opzoeken van postcodes (van klanten) die gelinkt worden aan een wijkteam. Op dit moment heb ik een excel document met duizenden postcodes die gelinkt zijn aan de wijkteams.
Dus maar 2 kolommen: postcode + wijkteam (ieder wijkteam werkt op een aantal honderden postcodes).

Het zou handig zijn om in acces een heel simpel zoekformulier te maken waar je de postcode kunt ingeven en op een zoekknop kunt drukken zodat vervolgens de postcode getoond wordt met het bijbehorende wijkteam.
Dit zou toch makkelijk gefilterd kunnen worden met één query vanuit één tabel neem ik aan?

Echter weet ik niet hoe ik in een tekstvak in een formulier kan linken aan een query. De query is ontzettend simpel, maar de invoer van het tekstvak (de postcode) moet automatisch in de query gezet kunnen worden alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen.

HELP!

Aanvulling: Het doel is om medewerkers snel ermee te laten werken, het zou daarom mooi zijn om dit in een formulier te doen dat automatisch opstart en heel eenvouding werkt.

Allereerst welkom op HelpMij! Of je met één keuzelijst kunt volstaan, is een beetje afhankelijk van het land vrees ik. In België gebruiken ze 4 cijfers voor een stad, en is de totale postcode tabel dus redelijk overzichtelijk. In Nederland is dat een stuk ingewikkelder, omdat er per plaats veel meer postcodes zijn. En dat betekent dat je keuzelijst ofwel onhandelbaar wordt (teveel scrollen) ofwel dat er teveel postcodes zijn voor de keuzelijst. Ik heb bijvoorbeeld een postcodetabel waar al 624818 records in zitten. En als je bedenkt dat er niet veel meer dan 30000 records getoond kunnen worden in een keuzelijst, dan snap je wel dat je een hoop postcodes niet gaat vinden. Nog afgezien dus van de onhandelbaarheid.
Maar er is hoop, want je wens is al lang en breed vervuld :) Als je naar de Handleidingen sectie gaat, vind je in de Access cursus in Hoofdstuk 15 precies wat je zoekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan