simpele berekening maken in rapport en/of query

Status
Niet open voor verdere reacties.

LadyDallandra

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2012
Berichten
11
Hoi,

Ik krijg het volgende maar niet werkende.

Ik heb een rapport met daarin de volgende informatie:
- Omzet
- Br. winst

Bovenstaande gegevens zijn beide gegenereerd vanuit een query.
Nu wil ik graag aan het rapport een veld toevoegen met daarin de berekende marge: dus: (br.winst/omzet)

Dit krijg ik maar niet voor elkaar.
Volgens mij kan ik dit op 2 manieren doen, door het in de query te laten berekenen of rechtstreeks in het rapport. Beide zijn een prima optie, maar ik krijg ze allebei niet voor elkaar :D

Heeft iemand een simpele oplossing voor me? Zoals jullie wel kunnen raden ben ik een beginner in Access ;)

Bedankt,
Saskia
 
Als beginner kan je ook eens Hier rondkijken:thumb:


Suc6:d

En je kan eens de cursus van Octafish door nemen=> zie handleidingen
 
Laatst bewerkt:
ok, ik heb gekeken en geprobeerd, maar wordt er gevraagd naar een parameter van de velden die ik in de formule gebruikt heb ?
 
Het is een beetje moeilijk om hierop te reageren, want we kunnen niet zien wat je gedaan hebt. Als je hier een voorbeeldje plaatst met wat je gedaan hebt, kunnen we even meekijken. Dat praat wat makkelijker.
 
Ik kan niet de hele database uploaden omdat het bedrijfs info betreft, maar ik heb een scherm printje van de query gemaakt.

Ik krijg nu wel resultaat ondanks dat Access om parameters blijft vragen, maar bij klanten waar de omzet 0 is krijg ik een foutmelding in de query "#Error"

Is dit nog uit te zetten door bvb een iff functie?

SaskiaOmzet.jpg
 
Heren,

Ik heb 't opgelost.
Krijg nog wel de parameter vraag, maar als ik gewoon door enter krijg ik resultaat.

Ik zal deze melding nu afsluiten en eens wat tijd besteden aan de cursussen die jullie me hebben opgegeven :)

Bedankt.
Saskia
 
De parametervraag krijg je doordat je de berekening maakt op een veld van het [Group by]. Als je daar Expressie van maakt, is de vraag weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan