Sims2 werkt niet d.m.v. videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvdploeg90

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Berichten
4
Hallo,
Ik heb zojuist net Sims 2 geïnstalleerd. En ik heb dit probleem eerder gehad, maar ik was nu van plan het op te lossen. Aangezien iemand in het huis dit spel graag wil spelen.

Ik heb probleemloos de sims 2 geïnstalleerd, en startte 'm daarna op.
Eerst krijg ik het begin logo, en dan een fout melding.
In deze foutmelding staat vermeld:

Geen met DirectX 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer! Zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is met DirectX 9.0c en dat je de meest recent stuurprogramma's hebt geïnstalleerd. Het programma word nu afgesloten.

Waarnaar het programma dus word afgesloten. Eigenlijk is het een duidelijke foutmelding. Terwijl ik wel DirectX 9.0 heb geïnstalleerd, en een update van mijn videokaart driver gedownload. Ik heb namelijk videokaart: SIS 330 Mirage.


Kan iemand mij helpen m'n huisgenoot blij te maken?
 
Surf allereerst, met de pc waar het spel op moet gaan draaien, naar deze site: www.canirunit.com.

Zoek daar het spel op in de lijst (The sims 2) en druk vervolgens op de grote button. Vervolgens word de pc vergeleken met de eisen voor het spel en kun je daarna precies zien welke onderdelen wel en niet voldoen aan de eisen van het spel.

Gaat het hier overigens over een desktop of een laptop?

Persoonlijk denk ik dat het grote probleem inderdaad in de videokaart zit, volgens de systeemvereiseten (die hier staan: http://thesims2.ea.com/help/detail.php?help_id=21) word jou videokaart niet ondersteunt. Wat dus met redelijke zekerheid betekend dat je het spel niet werkend gaat krijgen. Of als het wel mocht lukken, het spel zeer moeilijk te spelen zal zijn.
 
Het gaat hier om een desktop.
Zoals mijn en jouw vermoeden ligt het inderdaad aan mijn videokaart. Deze ondersteunt het spel niet.

Bedankt voor de info, ga vanavond gelijk een nieuwe videokaart halen.

Is iedere videokaart trouwens op toepassing van elke pc? Zo nee, waar moet ik opletten?
Ik neem voor de zekerheid specificaties van de pc mee voor een goede videokaart te halen.

Nog tips?

Bedankt voor je reactie! :thumb:
 
Je zal in ieder geval moeten letten op de aansluitingen die jou moederboard heeft. Dit kan AGP, PCI of PCIe zijn. Een videokaart zal alleen op de juist aansluiting passen.

Download het programma PC wizard om uit te vinden welk moederboard je hebt.


Als de videokaart inderdaad het enige was waardoor het spel niet draait, dan zit je goed. Maar koop niet zomaar een nieuwe kaart. De voeding van jou pc is ook van belang in dit geval.

Plaats, dus voor je naar de winkel rent!, eerst even alle systeemgegevens zoals deze nu zijn. Inclusief je voeding (merk en watt).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan