Site controleren/checken/keuring/afkraken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er leuk uit, laad wel een beetje langzaam :)

Alleen zou ik de site echt helemaal centreren (nu heb je een dubbele layout (zie de zijkanten).
Dat de site steeds herlaad als je op een link klikt vind ik maar niks... en het lettertype van de submenu's mogen wat groter ;)

Zo, tot zover mijn controle/check/keuring

oh je bedoelt dat de achtergrond steeds herlaad, ja ik weet ook niet hoe dat komt, dat zal zeker wel met de server te maken hebben.

bedankt voor je kritiek, ik zal het veranderen. Maar de lay out laat ik zo:P

Hoi,

heb ff je site gecheckt en kwam tot de vaststelling dat op je 'homepagina' een aantal typfouten staan...

'Na honderden verschillende lay outs te hebben geprobeerd. is dit het
uiteindelijk geworden.'

---> de punt tussen 'geprobeerd' en 'is' hoeft er niet te staan.

'Op de download pagina taan een aantal
cabaretfragmenten'

---> taan=staan

Voor de rest is je opmaak heel goed en origineel!
Suc6 ermee

Laatst bewerkt:
Ik vind het een hele mooie site, alleen de laadtijd is iets aan de langzame kant. Hetgeen dat jouw site steeds opnieuw geladen wordt, wordt veroorzaakt door het feit dat jij voor je links geen target hebt gebruikt.
Jij hebt namelijk voor elke link de hele pagina opnieuw gemaakt/gekopieerd, met alleen een ander "middenstuk". Dit zou je kunnen voorkomen door gebruik te maken van een frame/iframe.

Alle pagina's bestaan uit 1 venster, de achtergrond wordt gewoon steeds opnieuw geladen, of begrijp ik jou nu niet goed met het "middenstuk".

Is er ook een andere mogelijkheid dan het te vervangen met frames ?

(mozilla, 1024x786)

Bij 'gastenboek' staat de eerste regel over de witte achtergrond-lijn heen, en is daardoor niet goed te lezen.
Verder vind ik die melding een beetje overbodig, misschien is het makkelijker om het menu direct naar het boek te laten leiden, in plaats van via die mededeling.

Bij het onderdeel 'nieuws' zie ik alleen maar 05/08/2004 staan. Verder de items daar onder tot aan 'wisselgesprek'. Daarna zie ik nog net dat er iets onder moet staan, maar wat het is is niet te zien.

Nieuws-archief geeft bij mij 404. de bestandsnaam begint met 'ieuws' in plaats van 'nieuws'.

Nieuws headlines (home): geen datum bij 'bumperkleven'.

Bij meerdere delen komt het trouwens voor dat ik niet verder kan scrollen, terwijl ik nog wel een regeltje tekst half zie staan.

Geplaatst door dj_djel
Alle pagina's bestaan uit 1 venster, de achtergrond wordt gewoon steeds opnieuw geladen, of begrijp ik jou nu niet goed met het "middenstuk".

Dit is precies wat ik bedoel! Elke keer wordt alles opnieuw geladen, alleen is het venster, wat ik dus middenstuk noemde, anders. Met frames zou je het zo kunnen maken dat als je op een link klikt, dat de achtergrond etc. blijft staan, maar dat er alleen een nieuwe pagina in het venster wordt geladen.

Heel mooi. Goede keus van kleuren en vormgeving. Het downloaden van de site valt bij mij nogal mee. Als achtergrond gebruik je "welkom.jpg". Volgens mij staat deze bij de eerste download al in het cache geheugen van de PC. Bij de volgende pagina zou deze dus sneller op het scherm moeten staan. Maar misschien vergis ik mij hierin. Hoe dan ook ik vind de site een compliment waard.

GRTZ

Als ik dus een iframe op mijn site zet dan zie je rondom dus een grijze achtergrond en in het iframe laad de pagina hetzelfde als dat hij nu ook doet in het "middenstuk";)

denk ik. Of laad hij dan sneller?

Je zou dit bijvoorbeeld als achtergrond plaatje kunnen nemen, en dan enkele doorzichtige iframes gebruiken. (1 voor de tekst, 1 voor de linker kolom).
Het gedeelte wat hier staat hoeft dan niet steeds opnieuw te worden geladen.

Het menu is altijd gelijk, en kan dus buiten de iframes staan. (ook niet herladen).

Bijlagen

• wartaal2.png
    wartaal2.png
    70,3 KB · Weergaven: 18
Ik zou geen gebruik maken van (i)frames, die maken je pagina langzaam, maar zet je achtergrond eens in een gelinkt stylesheet.

Met css kan alles;)

ik weet vrij weinig van css.
Kan je ook vertellen welk script dat is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan