site map

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem008

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
ik wil en site map maken voor een nieuwe site die ik gemaakt heb,Heb voor mijn eigen site ook een sitemap gemaakt die google accepteert,
Bij de nieuwe site heb ik via dreamweaver flash knoppen gebruikt waardoor er in de index.html pagina geen linken naar de andere pagina's staan.
bijv href="tweedepagina.html
en dat moet wel in de sitemap staan,
Hoe los ik dat op

Dat betekent dat 't ook volstrekt ontoegankelijk is voor mensen die de muis niet kunnen gebruiken, blinden, enz. Los daarvan: als je pagina's alleen in 'n sitemap voorkomen en verder niet, hangt 't ook voor Google als los zand aan elkaar.
Flash is absoluut niet mijn terrein, maar ik weet dat je 't toegankelijk kunt maken. Als je 't toegankelijk maakt voor 'n zoekmachine, is 't gelijk (beter) toegankelijk voor gehandicapten. Google blij, gehandicapten blij en jij 'n sitemap die je gewoon op de normale manier kunt maken.
Los van toegankelijkheid is sitemap trouwens altijd 'n goed idee.

Laatst bewerkt:
Na de eerste wild-west-flits-flash jaren is nu gelukkig ook de toegankelijkheid van Flash een bespreekbaar onderwerp geworden, en de webpagina's daarover nemen zienderogen toe. Google trefwoord: "accessible flash". Ook o.a. de Nederlandse toegankelijkheidswebsite accessibility.nl heeft er een NL artikel over. Helaas is hun server op dit moment even uit de lucht.

Maar willem008, heb je een link naar je (test)site?

CSS-hunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan