(site)naam IT bedrijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
beste ..

ik heb al een tijdje het plan om een klein it bedrijfje op te zetten waarmee ik (gedurende mijn studieperiode) in kenniskringen wat mensen kan voorzien van it advies en eventueel hulp en ondersteuning bieden.

voor dit bedrijfje ben ik op zoek naar een mooie naam. ik heb zelf al enige brainstorm sessies gehouden en heb ook al rondgevraagd, maar 'de' naam zit er nog niet bij.

heb jij toevallig nog een suggestie? ik wil het liefst wel een wat kortere naam die niet te lastig te onthouden is en universeel/engels is. 'IT' hoeft hier niet per se in voor te komen. Ook maakt het mij eigenlijk niet zo heel veel uit als de naam geen specifieke betekenis heeft of afkorting is voor een of ander. Een voorbeeld 'reddit' (bestaande site) zou ik een aardige naam vinden voor een bedrijf, ook al zou deze niet veel betrekking hebben op het bedrijf. Uiteraard zou het wel leuk zijn als de naam een betekenis had die te maken heeft met het doel van het bedrijf. (zie pagina 2 voor meer informatie hierover)

dus, als jij een leuke naam weet, laat het me alsjeblieft weten. het mag echt alles zijn. zelfs uit de meest idiote dingen valt inspiratie te halen! keep in mind dat het een beetje professioneel moet lijken.

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Een variatie op "profit" --> prof-IT of pro-IT (als je pro mooier vindt dan prof :p)

Adanasit!
Staat voor advice and assistence IT.
Bijkomend voordeel het begint met een A.:p
Of iets met dit erin advice, help and support.
Succes!

IT-Pro
IT-Prof
IT-FAQman (of zonder man)
IT-Help
IT-Expert
IT-For You (deze klinkt lekker evt. met uitroepteken en met het logo van Uncle Sam) :D
IT-Troubleshooting
IT-Care
IT-SOS
IT-Emergency
IT-Pitbox
IT-Workshop
IT-Studio
Als je hieruit een keuze hebt gemaakt zie ik mijn honorarium wel tegemoet! :D:D

Laatst bewerkt:
ik vond profit of prof-it juist een beetje... te overdreven eigenlijk, en dat geldt dus helaas ook voor de hele waslijst van mik :p

sorry, ik ben nogal kieskeurig op dit vlak omdat ik weet dat als ik de naam niet mooi vindt, dat ik me eraan ga ergeren...

maar ik wil dus juist dat de it (mocht deze erin voorkomen), mooi verwerkt is in de naam. zodat je het bijvoorbeeld op het eerste gezicht niet zal herkennen.
het idee van pede is ook prima, maar een naam moet een beetje catchy en simpel te onthouden zijn, dus ik denk dat dat wat lastig gaat worden :p

ik hoop dat jullie mij nog een keer kunnen helpen met een paar suggesties! allemaal bedankt so far, maar ik ben echt enorm kieskeurig hierin:p

een paar voorbeelden van bestaande producten zou misschien kunnen helpen; bij staples verkopen ze bijvoorbeeld services genaamd easytech (reparaties) en techcare (verzekeringen), dit vind ik prima namen, een maatje heeft een bedrijfje webvalid, wat ik ook erg mooi vind (maar irrelevant voor mij omdat ik mij niet alleen op het web wil richten).

de naam hoeft zich overigens ook niet per se te beperken tot iets met 'it' erin. het mag ook een ander woord omvatten dat de bedoeling van het bedrijf aantoont. in dat opzicht vond ik de naam van pede sterk, maar deze is gewoon te lastig voor klanten (maatje van webvalid geeft al aan dat sommige klanten zelfs moeite hebben met zijn naam...), het mooiste zou gewoon een vloeiend woord zijn, dat de boel een beetje combineert, goed klinkt, er goed uitziet en makkelijk te onthouden is (had zelf bijvoorbeeld nog solit in gedachte, maar vind het er niet mooi uitzien)...

hopelijk ben ik niet te ver afgedwaald... nogmaal bedankt en ik hoop dat ik nog meer suggesties tegemoed kan zien :D!

Laatst bewerkt:
Als je een bedrijfsnaam hebt moet het toch ook wel herkenbaar zijn voor iedereen en met afkortingen in de naam verwerkt kom je er niet. Die moet je dan toevallig maar net weten en dan nog. Je leest 't als één woord en dan denk je hè?
Persoonlijk vind ik "IT-For You" wel lekker klinken, maar zoals gezegd dat is voor iedereen anders.

Laatst bewerkt:
klopt mik, dat is ook eigenlijk wat ik wil zeggen, het moet het liefst gewoon een lekker lopend woord zijn zodat men het herkent, maar wel met een achterliggende gedachte die past bij het bedrijf ;)

it for you klinkt inderdaad wel lekker, maar dan lijkt het meer alsof ik een leverancier ben o.i.d... past niet echt bij mijn doel denk ik

die had ik inderdaad ook bedacht, vond het meer een beetje een naam voor zuivelmerk :p

waarschijnlijk ja. vond profit nog wel aardig, maar toch ook weer niet echt de wow factor..

Nu je het over factor hebt, ITfactory

of misschien FixIT (hoe ik daar ineens bij kom ?¿)

haha kijk maar op fixit.nl zegt genoeg.. hij moet ook vrij zijn... factory vind ik zelf een beetje te overdreven klinken. tis een eenmanszaakje en geen fabriek ofzo :p

Da's waar. Misschien kan je er 'i will' voor plaatsen? Dan krijg je dus www.iwillfixit.nl. Die is nog niet bezet. Maar of deze nou de wow factor heeft??? :P

Aan de andere kant, dan heb je een Engelse naam met een Nederlands domein...

Laatst bewerkt:
dat buitenlandse domein komt later wel weer, maar iwillfixit is gewoon te lang. een bedrijfsnaam hoort niet te bestaan uit 4 woorden...

het is allemaal wel leuk hoor mik :p maar veel te standaard... ik denk dat er wereldwijd zon paar duizend bedrijven zijn met die naam... das natuurlijk niet echt origineel of in het oog springend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan