absolute betekent in dit geval dat je het op 'n vaste plek op het scherm hebt gezet: links.
Publisher heeft dit overvol gestopt met code die alleen in Internet Explorer werkt. Code is eigenlijk 'n te mooi woord: het is pure bagger. De validator die de code controleert geeft 319 fouten aan, alleen in de html. En, heel schattig, als toegift 1 waarschuwing.
Het probleem met Publisher (en FrontPage en Word) is dat deze code maken die vaak alleen in Internet Explorer (goed) werkt, en dan vaak al niet meer in IE 8. Daarnaast is de code dermate onoverzichtelijk, dat er met de hand gewoon niets in te verbeteren valt. Kijk maar 'ns in 'n browser naar de bron van de pagina bij jou, en vergelijk die maar 'ns met 'n willekeurige andere pagina.
Feitelijk kun je maar één ding doen: helemaal opnieuw beginnen met 'n programma dat wel bedoeld is om goede sites mee te maken voor élke browser.
Nou is het enthousiasme daarvoor vaak niet erg groot. Misschien - heel misschien - zou het volgende kunnen werken, maar ik garandeer niets.
Ergens in die ongelooflijke warboel van code staat het volgende (op de pagina waarvan je de link gaf), gelijk onder <body> (denk ik):
HTML:
<div style='position:absolute;width:7.-71in;height:11.0156in'>
(Dit is werkelijke onzinnige code. 11.0156 inch, hebben ze daar bij Microsoft 'n schuifmaat? Dit is op minder dan 1/1000 mm. precies. 7.-71in werkt niet, is gewoon compleet fout.)
Verander dit in:
HTML:
<div style="position: relative; width: 790px; margin: 0 auto; height: 11.0156in;">
Ik laat die idiote hoogtemaat staan, want daar durf ik niet aan te komen, anders stort alles misschien in elkaar.
Op de pagina onder de Nederlandse vlag zie ik hetzelfde staan, dus daar kun je hetzelfde proberen, dus ik neem aan op al je pagina's.
In Firefox staat hij nu in het midden. Maar het kan prima zijn dat als je 'n letter toevoegt of weghaalt de hele zaak weer misgaat.
Ik weet ook niet of dit in elke browser gaat werken, want er mist 'n geldig doctype (dat vertelt de browser wat voor taal het is en zo). Je kunt echter geen goed doctype toevoegen, omdat Microsoft er z'n eigen in heeft gezet, en zonder dat foutieve werkt niets meer.
(Mocht ik trouwens wat narrig overkomen: sorry. Dat is niet tegen jou gericht, maar tegen dit soort programma's. Mensen stoppen er zeeën van tijd in en dan kun je keer op keer vertellen dat ze beter helemaal opnieuw kunnen beginnen. Dat is gewoon jammer.)