Site veranderen vanaf andere computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Hallo

Ik heb een site. En ik heb ook 1 sponsor. Die Sponsor heeft een eige pagina op mijn site.
Zoals bijv dit: www.mijndomein.nl/sponsor.html

Maar alleen ik kan die pagina veranderen.
Omdat ik het wachtwoord heb natuurlijk.

Maar ik wil dat alleen mijn Sponser die Pagina kan beheren.

Ik doe het met een server dus kan overal ter wereld mijn site veranderen.

Meer info nodig, zeg het dan even

Alles is welkom:):):)

Graag reacties.

Misschien is het een idee om het deel van die sponsor in een aparte map op de server te zetten.
Dan een ftp account aanmaken voor de sponsor met als root die folder zodat hij niet in jou bestanden kan!

Dit alles werkt wel erg lastig, misschien is het een idee om je site om te bouwen naar een CMS systeem en hier dan diverse accounts op aan te maken.

Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Zou je iets duidelijker kunnen zijn. Misschien stap voor stap kunnen zegge wat ik moet doen.

thx

gr

Je hebt zelf toegang tot de server via FTP, waarschijnlijk?

Het idee is dat je een nieuwe gebruiker aanmaakt, die alleen rechten heeft in 1 bepaalde map. In deze map zet je vervolgens zijn bestand(en) en je zorgt dat hij maar beperkte plek heeft om dingen te uploaden.

Op die manier kan hij wel zijn eigen bestanden wijzigen, maar niet die van jou. Hoe dat precies werkt, zou je even moeten kijken in de handleiding van je FTP server, dat varieert.

Wat betreft CMS (Content Management System), dat betekend dat achter je website een simpel systeem zit waar mensen met behulp van bijv. PHP een bestand kunnen uploaden (of live editen op je server) en die vervolgens over de oude heengezet wordt.

Even een paar vraagjes:

- Waar is de site in gemaakt
- Hoe werk je nu je site bij / hoe zet je hem op internet
- Waar is de site gehost

Even een paar vraagjes:

- Waar is de site in gemaakt
- Hoe werk je nu je site bij / hoe zet je hem op internet
- Waar is de site gehost

Ik heb hem gemaakt op www.one.com
Ik sla mijn pagina op en wordt dan automatisch zelf meteen op internet gezet.
Wat bedoel je met "Gehost"?

Ai, als je voor het uploaden al geen FTP gebruikt, dan denk ik ook niet dat je het in kan stellen. Ik heb even over de one.com site heen gekeken, maar kan er niet echt veel nuttigs vinden.

Misschien zou je je vraag eens voor moeten leggen aan het support team daar? Het zou kunnen dat ze een makkelijke oplossing hebben.

Vraag ze ook meteen of one.com PHP ondersteunt (tenzij je dat al weet ;)) dan kun je, als er geen makkelijke oplossing is, zelf een PHP klussen...

Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Zou je iets duidelijker kunnen zijn. Misschien stap voor stap kunnen zegge wat ik moet doen.

thx

gr

je wilt ergens aan beginnen, maar je heb zelf geen bal verstand van het geen dat je wilt doen.!.
Als je 2 kromme benen hebt wordt je ook geen topvoetballer!
M.a.w je maakt een tweede persoon aan met gelijke rechten ( als dat mogenlijk is )
of anders een site zoeken met uitleg.
ik zou er geen eens aan beginnen aan je antwoorden te zien.
geen vriendelijk antwoord, maar wel eerlijk.
hoe dan ook......suc6:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan