SiteCheck Rikbeernink.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikietje

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Hallo,

Ik heb al een boel vragen gesteld hier op het forum, maar eindelijk is het dan zover!

http://Rikbeernink.nl staat online en versie 1.0 is running!

Ik moet erbij vertellen dat content nog niet in grote mate aanwezig is, dit komt allemaal nog!

Ik vraag jullie om eerlijk mijn website te beoordelen, ik hoor het graag!

Ikzelf vind de kleur blauw niet zo mooi staan,
Voor de rest is het een goede en overzichtelijke layout!
Ben benieuwd naar de uitbreidingen.

Ikzelf vind de kleur blauw niet zo mooi staan,
Voor de rest is het een goede en overzichtelijke layout!
Ben benieuwd naar de uitbreidingen.

Bedankt voor je reactie!

Ik zal is kijken wat ik er mee kan doen.

Ben blij dat de website eindelijk goed functioneert. Nu maar eens kijken naar de layout ja!

Door de internet browser van google te gebruiken, Google Chrome.
Ziet rikbeernink.nl en vele andere sites er een stuk beter uit en laden ze ook nog is sneller!
Dit is één zin, de punt achter Chrome kan weg en de Z wordt een z.

Bij de regel "Volg de rikbeernink.nl twitter page! Volg hier! lijkt het alsof de eerste zin al een link is (onderstreept) en daarna volgt de echte link. Verwijder de tweede zin en maak van de eerste zin de link, dat staat vast mooier.

Verder vind ik de layout chaotisch, maar dat is mijn mening. Links en rechts een kader met tekst met een leegte in het midden. Inloggen naast de paginatitel en een zeer groot logo waarin je disclaimer half verdwijnt omdat het contrast tussen tekst en logo veel te laag is. Ik ben het met PieterZ eens voor wat betreft de kleur blauw, ook niet mijn smaak.

Bedankt voor je reactie pieter!

Dus uit je tip kan ik ophalen dat je mensen beter naar een aparte inlog pagina kan doorverwijzen?

(Die al bestaat http://rikbeernink.nl/login.php)

En dat ik het inloggen naast de titel beter kan weghalen?

De layout moet ik nog maar eens bekijken dan

ik vind de lay-out spuuglelijk! maar dat is mijn mening en ieder zijn eigen mening.

dus, ik vind dat je er wat aan moet doen!

tip:

kijk op www.apycom.com voor een menu

Bedankt voor jullie reacties, ik kreeg veel commentaar op mijn blauwe achtergrond, hier heb ik dan ook wat aan gedaan.

Ik heb hem zwart gedaan, iemand vertelde me dat het er hiedoor wat vetter uit zou zien.

Verder heb ik ook mijn background image aangepast zodat hij (hopelijk) minder vloekt met de tekst en de footer.

Wat vinden jullie er van?

En hebben jullie nog verdere tips voor verbeteringen?

Met "Ik vind de layout echt spuuglelijk" kan ik niet zo veel :o

Tot nu toe is er alleen iets met de kleur gedaan, inderdaad een verbetering ten opzichte van blauw, of de site 'lekker kijkt' betwijfel ik nog. Hoeveel zwarte sites heb jij ooit gezien? Met de opmerkingen van de kaders die lukraak geplaatst lijken te zijn is nog niets gebeurd. Teken eerst eens een mooie layout op papier en ga daarnaar toe werken. Als je direct op de computer werkt heb je veel eerder de neiging iets goeds te keuren omdat je iets af wil hebben.

Tot nu toe is er alleen iets met de kleur gedaan, inderdaad een verbetering ten opzichte van blauw, of de site 'lekker kijkt' betwijfel ik nog. Hoeveel zwarte sites heb jij ooit gezien? Met de opmerkingen van de kaders die lukraak geplaatst lijken te zijn is nog niets gebeurd. Teken eerst eens een mooie layout op papier en ga daarnaar toe werken. Als je direct op de computer werkt heb je veel eerder de neiging iets goeds te keuren omdat je iets af wil hebben.

Bedankt voor je reactie, ik he het login form nu verwijderd en verplaatst door twee links : Inloggen | Registreren.

Wat je bedoelt met die kaders snap ik niet helemaal.

Mvg
Rik

Tja, hoe zal ik beginnen...
- Slordig
- Erg vierkant
- Donker
- Te grote letters
- Te veel verschillende kleuren en de kleuren passen ook niet bij elkaar.
- Op sommige plekken staat er in eens tekst in het midden.
- Leuk die w3school plaatjes onderin maar beetje onnodig en dus pagina vervuiling.
- Je registratiepagina is ook slordig. De invoervelden staan niet netjes onder elkaar.

Deze virussen worden als schadelijk beschouwd omdat ze schijfruimte en computerruimte in beslag nemen.Dit leidt tot de vermindering van computerprestaties.
Dit is onzin wat hier staat! Een virus neemt minder ruimte in beslag dan een compleet spel en daarvan gaan de prestaties van je pc ook niet van omlaag.
En wat is computerruimte? In mijn ogen is dat een kamer/ruimte waar computers staan(bijvoorbeeld op school).

Tips!
- Hou het licht. Een witte achtergrond voelt voor veel mensen fijner aan. Bij donkere websites klik ik sneller weg dan bij lichte websites.
- Zet alsjeblieft de grote van de letters omlaag... 10, 11 of 12px is groot zat!
- Gebruik in je formulieren divjes zodat je alles netjes neer kan zetten achter elkaar. 10 spaties achter elkaar is niet netjes, eerder slordig.
- Ik zou alles wat je nu vierkant hebt, rond maken. Vierkant is zo jaren '90 :P
- Gebruik minder kleuren, een nette pagina heeft 3 hooguit 4 basiskleuren. Kijk naar de kleuren van Helpmij.nl. Dit is: wit, zwart en blauw. Niet veel kleur en dus rustig voor je ogen.
- Ik zou je logo ook kleiner maken. Hij bedenkt nu zeker een kwart van de hele pagina! Beetje overdreven.
- Het menu boven in is ook erg groot en erg eenvoudig. Probeer hier eens wat leuks van te maken met leuke effecten(bijvoorbeeld een kleur geven als je er over heen gaat). Ik zou ook meer ruimte tussen de menuitems doen, Het lijkt alsof het 1 lange tekst is.
- ik zie ook dat je op 3 plekken een menu hebt. linksboven, rechtsboven en in het midden onderaan de pagina. Beetje raar dat je dat op 3 plekken een menu hebt staan.

ps. wat is het nu van die link pagina?
- je ipadres link werkt niet goed dus kun je die er beter uithalen. Volgens de check woon in in Zeeland... Maar volgens mij is Zwolle nog altijd in Overijssel. Ik heb hem ook getest bij mijn vriendin en die die woont ook in Zwolle maar volgens jouw ipcheck in Groningen...

Succes met je website!

Bedankt voor je reactie Wouter,

Dit zijn de soort reactie's waar ik op hoopte!

Ik ga je tips is goed bekijken en kijken wat ik er mee kan, de DIVS kan ik ook wel rond maken ja, dit maakt het wat mooier.

Vormgeving vind ik zelf best moeilijk, aan wat voor "lichte kleur" denk je dan?

Ik waardeer je hulp erg !

Ik heb de kritiek van Wouter van harte welkom genomen en een boel aanpassingen gedaan op mijn website.

Ik heb alleen nog geen tijd gehad voor mijn logo.

Lijkt dit er al wat meer op ?

hallo rikietje,

ik weet niet hoe je site er eerst uit ziet, maar nu gaat telkens al mijn aandacht naar het logo, ik bedoel dat het zo veel opvalt dat je bijna nergens anders naar kan kijken (overdreven natuurlijk :P).

Je moet goed bedenken waar je wilt dat de aandacht van de bezoeker naar toe wilt 'trekken' dat is vooral belangrijk voor de eerste indruk en die is weer belangrijk omdat internetters in een paar seconden / minder dan een seconden beslissen of ze op deze pagina blijven of op de terug knop drukken en gewoon op één van de andere 100 (zoek) resultaten kijken.

Dus als je bedacht hebt waar je wilt dat de bezoekers eerst naar kijken ga je zorgen dat ze dat ook echt doen :D. dat kun je doen door op die plek wat meer contrast met de achtergrond te maken dan bij de rest van je website (dat gebeurd nu dus met je logo, alles is donker behalve het blauwe). Normalitair kijken de bezoekers naar het midden van de website, zorg dan ook dat daar de belangrijke informatie staat.

nog even een kleiner puntje: als je met je muis over een menu knop gaat dan krijgt hij de zelfde kleur als de achtergrond met een duidelijk gepixeld randje eromheen, is niet echt handig / mooi, waarom gebruik je niet gewoon html en tekst in plaats van afbeeldingen?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Ecross

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie ecross!

Dus als ik het goed begrijp raad je aan het logo op mijn website aan andere kleur te geven zodat het contrast minder groot is? Dat klinkt opzich wel logisch!

Over de menu buttons, ik hou ze wel graag als een image, dat vind ik zelf iets mooier. Zou het beter zijn als ik de mouse-over een ander kleur geef, die wat minder op de achtergrond lijkt?

Mvg

Rik

bij je gastenboek heb je 2 pagina's maar je kan niet naar pagina 2.
bug je denk ik effe fixe als ik jou was

"met chrome rikbeernink.nl en vele andere sites er een stuk beter uit "

dat hoop ik maar want met opera/ff en ie is de layout niet om naar huis te schrijven, Tekstblokken links leege ruimte in het midden en een flash balk rechts....

Onder IE zijn de blokken trouwens niet leesbaar (tekst en achtergrond hebben dezelfde kleur

bouw een website nooit voor 1 browser. Dat deden ze vroeger ook en daar heeft de hele wereld spijt van.

Bouw de website voor Internet Explorer, Firefox en Chrome, dan heb je de meeste mensen wel bediend. (voor mij graag Opera omdat die beter is dan welke browser ook maar dat is persoonlijk)

Tested on:
Opera 11
IE 9
FF 4

en laden ze ook nog is sneller
en laden ze ook nog eens sneller

Die menunamen, nu lijkt het 1 woord/zin. zorg voor een scheiding tussen de namen.
Een hoovermenulink moet oplichten, niet donkerder worden.

Wat gebruik je veel uitroeptekens.

Je valt in herhaling op je voorpagina.

Heb je nu een Nederlandstalig site of een Engelse of een gemengde ?

Ha fijn, je zet aan tot het downloaden van illegaal geuploade films.
Zullen bepaalde instanties wel heel blij mee zijn.

Je moet echt eens kijken naar je spelling en hoofdletters.

Voorlopig kun je hiermee vooruit. ;)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reactie's!

bij je gastenboek heb je 2 pagina's maar je kan niet naar pagina 2.
bug je denk ik effe fixe als ik jou was

Probleem is opgelost, ik heb een nieuwe anti-spam maatregel geïnstalleerd en werkt tot nu toe nog erg goed, ik was alleen vergeten dit toe te voegen in die links!

Bedankt, was me echt niet opgevallen!

"met chrome rikbeernink.nl en vele andere sites er een stuk beter uit "

dat hoop ik maar want met opera/ff en ie is de layout niet om naar huis te schrijven, Tekstblokken links leege ruimte in het midden en een flash balk rechts....

Onder IE zijn de blokken trouwens niet leesbaar (tekst en achtergrond hebben dezelfde kleur

bouw een website nooit voor 1 browser. Dat deden ze vroeger ook en daar heeft de hele wereld spijt van.

Bouw de website voor Internet Explorer, Firefox en Chrome, dan heb je de meeste mensen wel bediend. (voor mij graag Opera omdat die beter is dan welke browser ook maar dat is persoonlijk)

Tested on:
Opera 11
IE 9
FF 4

Ellasar!

Ook jij bedankt voor je reactie,

Het was de bedoeling van mijn website dat de tekst links weergeven wordt, naar jou mening lijkt het je dus verstandiger om de tekst in het midden te plaatsen? misschien is dit ook wel te overwegen!

Ik citeer :

Ik snap niet wat je hiermee bedoeld, de blokken waarin mijn tekst staat, hebben duidelijk een andere kleur dan de achtergrond, en de witte tekst is hier goed op te lezen? (Ik heb hier dan ook geen klachten over gehad)

Verder heb ik mijn website getest in IE8, Chrome, FF4 en ik ben niet echt grote verschillen tegengekomen.

Ik hoop graag een reactie hierop te krijgen!

en laden ze ook nog eens sneller

Die menunamen, nu lijkt het 1 woord/zin. zorg voor een scheiding tussen de namen.

Wat gebruik je veel uitroeptekens.

Je valt in herhaling op je voorpagina.

Je moet echt eens kijken naar je spelling en hoofdletters.

Voorlopig kun je hiermee vooruit. ;)

Hallo Jedi! Ook jij bedankt voor je reactie.

Bedankt, ik zal wanneer ik er tijd voor heb wat aan doen. Dit heb ik al eerder gehoord.

Je schrijft het volgende :

Ik snap niet waarom je hier aan twijfelt, want mijn hele website is in het nederlands!

En nog even het volgende :

Ik zet mensen niet aan tot het downloaden van illegaal geüploade films, ik leg ze enkel en alleen uit hoe je bestanden van het UseNet kan downloaden (laten dit dan toevallig films zijn). Verder is het (in Nederland) niet verboden om illegaal geüploade bestanden te downloaden.

Ik snap niet waarom bepaalde instanties hier niet blij mee zullen zijn, ik verspreid namelijk geen bestanden.

Maar goed!

Bedankt voor jullie reacties, ik heb de bug alvast aangepast en de rest kom zaterdag want ik heb morgen een drukke dag voor de boeg!

Fijne avond nog!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan