Sitecom router

• Onderwerp starter Onderwerp starter WY79
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WY79

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Ik heb een probleem met me Sitecom router. Ik wil graag draadloos printen met mijn Canon MP620 printer.
Iemand heeft wel tips gegeven en die zei dat ik me router niet goed had ingesteld daarvoor. Nu dus mijn vraag hoe moet ik mijn Sitecom router instellen?
Ik heb een Sitecom WL-108. Wie o wie kan me helpen?

Gr. WY79

het draadloos printen is alleen om met je printer een netwerkverbinding te maken. Je zult bijvoorbeeld dhcp optie aan moeten zetten op de router en de printer en dan ook de printer installeren met het dhcpadres wat de printer krijgt.

Router+printer

Ha deheugden,

Bedankt voor je reactie. Maar waar kan ik dat aanzetten in me Sitecom router? En er is nog iets, in me printer als ik naar me instellingen ga van draadloos LAN dan geeft hij steeds aan dat die inactief is terwijl ik hem steeds aanzet. Dus kan jij of iemand anders me verder helpen?

Gr. WY79

je kunt de sitecom benaderen via de webbrowser en het ipadres van de router. je weet welke dat is?? Eventueel geef je de printer een vast ipadrs welke in de range van de sitecom zit. dus is de sitecom 192.168.2.1 dan geef je de printer 192.168.2.2

Ha deheugden,

Bedankt voor je reactie maar dan blijft de vraag: waar kan ik het IP-adres aangeven in me router? En hoe kan ik dan me printer een vast IP-adres geven dan? Want me printer zegt nog steeds dat me LAN verbinding inactief is. Mijn vraag is dus waar kan ik me printer instellen in me Sitecom router? En hoe kan ik me Canon printer de LAN verbinding actief krijgen?
Kun je me geen afbeelding sturen waarin staat van hoe wat in me router?

Gr. WY79

ik kwam de volgende info tegen op een engels forum:

insert canon cd and start instalation, I picked easy install when its done you conect mp620 to laptop/pc with usb cable to set and save the wireless settings for printer. when its done do not disconect it go to HOME HUB settings (open internet explorer and go to 192.168.1.254) go to settings -> advanced settings, (enter password) and continue advanced settings then go to Home network and open link on you printer mine was named - Unknown-00-03-84-f6-8t-926 then check Always use this IP address and press apply. then go to APPLICATION SHARING -> FIREWALL check disabled and press apply.
Now you can disconect usb cable from your lapto/pc and follow the instructions.
I restarted my printer and it worked fine for me scaning and printing too.

dat zou je dus moeten doen

Router

Ha deheugden,

Ik heb je reactie gelezen alleen kwam niet verder.
Maar wat is de bedoeling van je reactie? Moet ik dat doen op me laptop of me desktop pc, die ik via een USB kabel met de printer heb aangesloten.
Kan je me in het nederlands vertellen wat ik nou precies moet doen, ik kom niet echt verder.

Ik heb het dus wel geprobeerd wat erin je reactie stond. Ik kwam tot aan het installeren en toen vroeg hij op een gegeven moment of ik me printer via USB wil gebruiken of de printer voor de eerste keer via het netwerk aansluiten of de printer is al op het netwerk aangesloten. Ik weet dat het ik niet wil via USB dus ik heb andere 2 opties geprobeerd maar niks wil lukken. :(
Ik raak er radeloos van dat ik maar niet draadloos kan printen. :(

Gr. WY79

Opgelost=nee

Wie o wie,

Wie helpt me nou even verder, want het is nog steeds niet opgelost en krijg geen reactie's meer. :confused::(
Dus als er iemand is die me zou kunnen helpen, reageer dan even. :)

Gr. WY79

Router+printer

Ha harry,

Bedankt voor je reactie. :)
Maar het antwoordt van Deheugden heb ik wel geprobeerd maar daar kwam ik ook niet verder mee, zoals je ook kan lezen. :confused:
En de handleiding had ik er ook al bijgepakt, zo dom ben ik ook weer niet dat ik die er niet bij zal pakken. :confused:
Dus als je reageerd of iemand, lees eerst dan wat er allemaal staat kwa reacties van mij. ;)

Gr. WY79

Hoi !

Dan doe je toch wat niet goed !

Uiteraard heb ik je reactie's wel gezien, maar:

Als je de Canon-CD in je CD-speler doet, en de aanwijzingen op je scherm volgt zou het vanzelf moeten gaan.

Meerdere malen door mij zelf uitgevoerd; 1 maand geleden nog bij 'n klant.

Uiteraard moet je router niet dermate beveiligd zijn dat nieuwe verbindingen niet zijn toegestaan.

Greetz,

Harry.

Router

Ha Harry,

Bedankt nogmaals voor je reactie.
Mijn printer die wil gewoon de optie draadloos LAN niet activeren, die blijft steeds op inactief staan als ik het activeer op me printer. Ik heb echt van alles geprobeerd, ook dus met de cd-rom van me printer, maar niks wil lukken. Maar heb jij een idee dan hoe ik het moet instellen in me router dan? Want daar kom ik niet uit.

Gr. WY79

Hoi !

Eerstens: is op de router de WLAN ingeschakeld en kun je met 'n wiilekeurige PC/laptop wel op draadloos internet via die router ?

Zo ja: als op de printer draadloos internet niet te aktiveren is, probeer het even bij 'n kennis/familielid of het daar wel werkt.

Zo nee: is er iets mis met de printer, hoewel...naar mijn ervaring is Canon een van de beste merken.

Greetz,

Harry.

Router

Ha Harry,

Eerstens: is op de router de WLAN ingeschakeld en kun je met 'n wiilekeurige PC/laptop wel op draadloos internet via die router ?
Ja, ik kan via me laptop internetten.
Kennis/familielid: Ik zou niet weten bij ik het zou kunnen proberen. Kennissen wonen niet in de buurt en van de familie wonen door heel Nederland. Dus gaat moeilijk.
Ik weet me dus geen raad verder.:confused:

Ik hoor wel weer verder of toch iemand raad weet.

Gr. WY79

Zelf heb ik hier geen printer met een wireless verbinding. maar kun je via het menu van de printer(schermpje) geen netwrkinstellingen instellen??

Schermpje printer

Ha deheugeden,

Ik heb het geprobeerd om de printer draadloos intestellen maar hij blijft op inactief staan de draadloze verbinding. Ik snap het nog steeds niet zoals je mijn reacties kunt zien waarom ik niet draadloos kan printen.

WY79

wat je zou kunnen doen is de beveiliging van de router halen(dus zonder beveiliging) en dan kijken of je een verbinding kunt maken. de sitecom heeft namelijk alleen wep security9volgens sitecom); als de printer dan op wpa staat, dan krijg je geen verbinding. verder zou je ook een netwerktool van de canon cd moeten installeren om de verbinding geregeld te krijgen.

Beveiliging

Oke ik zal kijken of ik de beveiliging kan vinden in me sitecom router. Of weet jij hoe ik het kan uitschakelen?

WY79

trouwens, als je naar de webbrowser van de sitecom gaat en je kijkt naar de dhcpadmin, zie je dan dat de printer een ipadres krijgt??

Router beveiliging

Ha deheugden,

Ik had de beveiliging van me router eraf gehaald alleen de verbinding viel toen weg. Zoals je vast gemerkt had was ik eens offline van het forum.
Maar weet je de manier om de beveilig van me router te halen, zonder dat de verbinding weer wegvalt?

Gr. WY79

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan