Sitecom router

• Onderwerp starter Onderwerp starter WY79
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
je zult op de pc ook een extra verbinding bij moeten maken zonder security. of anders een kabel trekken(als dat mogelijk is).

Router

Goeie morgen deheugden,

Dus een extra kabel trekken of een extra verbinding zonder security. Wat een oplossing zeg.;) Maar een extra verbinding lijkt me makkelijker. En hoe gaat dat in zijn werk?
Ik merk wel dat ik een "lastig" probleem heb. Of ligt het aan mij dat ik geen verbinding krijg met me printer.:confused:;)

Gr. WY79

je moet de beveiliging weg halen van de router zodat er niets van wep of wpa aktief is. daarna ga je naar het wireless gedeelte van windows om je wirelessnetwerk te zoeken; je zou dan je onbeveiligde netwerk moeten zien. let wel op; als jij het ziet, dan kan iedereen het zien.

andere vraag; heb je zelf de verbinding opgesteld van de sitecom naar de pc??

Router

heb je zelf de verbinding opgesteld van de sitecom naar de pc?? Bedoel je me desktop pc of naar me laptop?
Me desktop pc heb ik bedraad met me router en me laptop is draadloos verbonden met me router. En die heb ik eigenhandig verbinding laten maken.

Maar ik ben bang als ik de beveiliging van me router haal dat de verbinding weer wegvalt, net zoals dinsdagavond. :(
En het duurde nogal fftjes voordat ik het weer goed had. Dus wat kan ik daar aan doen?

Gr. WY79

Opgelost=nee

Mense,

Mijn vraag is nog niet opgelost. Dus reageer even. ;)

WY79

welke verbinding heb je ingesteld op de sitecom voor security; wep of wpa. En op de laptop? Welke security instellingen staan er op de printer ingesteld voor wireless; wep of wpa ? Krijgt je printer wel een ipadres toegekend van de sitecom(te zien via de webbroswer van de sitecom)

Router

De beveiliging op me Sitecom router is: WPA-PSK.
Op me laptop is die ook zo. En op me desktop-pc weet niet hoe ik dat kan zien. Heb er Windows XP opzitten, ik zie zo niet waar ik dat kan zien. Met Windows 7 geeft hij dat mooi aan als je op het icoontje van de verbinding gaat staan.
Maar ik denk haast wel zeker te weten dat me desktop-pc ook WPA-PSK is.
Op de printer zie ik WEP staan, ik zie als ik kies voor ->apparaatinstellingen->LAN-instellingen->instellijst draadloos LAN-> dan zie ik staan WEP-bit uitschakelen. Dus WEP.
Ik zal wel zeggen wat er allemaal in dat menutje staat van me printer en dan bij instellijst draadloos LAN:
Verbinding Inactief
SSID BJNPSETUP
Communicatiemodus Infrastructuur
Kanaal (staat niks ingevuld)
Gegevenscodering Uitschakelen
Netwerkverificatie Systeem open
WEP-bit Uitschakelen
IP-adres (staat niks)
Subnetmasker (staat niks)
Standaardgateway (staat niks)
MAC-adres 00:00:85:E8:4E:E9

Misschien kun je hier wat mee.

Gr. WY79

wireless assistant software

Ik heb de wireless assistant software gedownload en de instructies gevolgd maar daar kwam ik ook niet verder mee.
Volgens de "How to use" moet ik een schermpje krijgen op me printer met "Select acces point" maar dat krijg ik er niet op.
Dus wat nu?

Gr. WY79

En als je de printer lokaal aansluit(met usb) en dan deze software laat runnen??

USB printer aangesloten

Ik heb de printer nu via USB aangesloten en die software gebruikt. Wat nu?

Canon PIXMA Wireless Setup Assistant is a tool which enables you to confirm the access point name and network key required when setting up a wireless LAN connection.

Dus dat zou je moeten kunnen doen.

Canon PIXMA Wireless Setup Assistant

Dat heb ik gedaan. Maar kom ik nog niet verder mee. Hij zegt dan "Copy network key". En dan?

dan moet je je networkkey(je wpa sleutel) invoeren. Die heb je bepaald bij het installeren van het wireless gedeelte op de sitecom

Networkkey invoeren

En waar moet/kan ik me networkkey kan invoeren? Leg eens uit?

als er copy netwerkkey staat, wat kun je dan doen; wat verlangd de pc van je?

copy networkkey

De pc verlangt dan dat die gekopieerd wordt. Maar waar naar toe gekopieerd dan?

probeer het gewoon eens. misschien kopieerd hij hem naar de printer

Printer

Ik heb gekeken bij me printer in de instellingen lijst draadloos LAN maar daar staat niks bij. Waar moet ik kijken, in welk menu van me Canon MP620 menu?

waarom zou je in het menu moeten kijken? welke mogelijkheid heb je wanneer de software aangeeft dat je copy networkkey moet doen. wat kun je daar doen; kun je iets typen, iets aanklikken. maak anders eens een printscreen en upload die hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan