• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sjabloon en database in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hutspot

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2004
Hallo Wizzkids!
Ik heb een slabloon (formulier) en een daaraan gekoppelde database in Excel 97 gemaakt. Het komt wel eens voor dat het formulier (om welke reden dan ook) fout is ingevuld, dat het verwijderd moet worden en hierna weer toegevoegd moet worden aan de data base. Hoe doe ik dit? Jullie begrijpen dat ik nog maar een leek ben! In ieder geval alvast hartelijk dank.
Groet Hutspot:o

Hoi Hutspot,

Geen wizzkid, maar ik gewoon.

Waarom niet in Excel?

In Excel (met een beetje VBA) kun je invulformulieren maken die data altijd goed wegschrijven in een database. Zelfs voor een leek te begrijpen.

Jeroen

Eerlijk gezegt begrijp ik jou antwoord niet zo goed of in ieder geval, wat je ermee bedoeld. Je zegt; "Waarom niet in Excel"? Ik heb het invulformulier en de daaraan gekoppelde database in Excel 97 gemaakt.

Het gaat er bij mij om dat wanneer een invulformulier verkeerd is ingevuld door de gebruiker (iets vergeten in te vullen) en dus al in de database is opgeslagen, hoe ik dit dan moet veranderen.

Tevens zijn er ingevulde formulieren die nog niet in de database zijn opgeslagen. Hoe krijg ik het voor elkaar om deze alsnog in de database op te slaan?

Al reeds hartelijk bedankt!

Hoi Hutspot,

Ik heb een vrij specifieke database gemaakt voor een competitieprogramma dat in de onderstaande link te vinden is. Niet dat dit van toepassing is op jouw database, maar het principe moet hetzelfde zijn.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=154149

In een formulier (in dit geval een wedstrijdschema) vul je standen in, die weggeschreven worden naar een bepaalde plaats in een database. Je kunt verschillende records (competities) invoeren en weer terug halen.

Verwijderen kan natuurlijk in de database, maar je kunt ook een 'knop' maken die dat standaard doet (zelfs met waarschuwing en bevestiging).

Het voordeel van Excel is dat je kan zeer gemakkelijk beveiligingen kan invoeren als bijvoorbeeld nog niet alle velden ingevoerd zijn. Of dat waarden ingevoerd worden die niet toegestaan zijn. Nu wil ik overigens niet beweren dat dat niet met een formulier kan, maar ik vind Excel wat dat betreft iets directer werken.

Jeroen

Beste Jeroen,
Eindelijk begint het bij mij te dagen! Ik begrijp nu wat je bedoeld. (Na het zien van het bestand "competitie")Wetende dat dit voor mij een moeilijke klus gaat worden wil ik je bij deze vragen of je (anderen natuurlijk ook) stand by wil zijn bij de ongetwijfeld vele vragen die gaan komen.
Groet, Aad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan