Sjabloon verwijzing in documenten naar oude server

Status
Niet open voor verdere reacties.

gasemans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 aug 2012
Een paar weken geleden hebben wij de fileserver vervangen door een nieuwe fileserver.
Na een paar dagen kwamen we bestanden tegen (vooral word documenten) welke een verwijzing hadden naar het oorspronkelijke sjabloon met daarin de oude servernaam.
het vreemde is dat dit niet voor alle documenten zo is.
Onduidelijk is nog hoeveel documenten het precies om gaat.

Het probleem wordt hierin ook besproken.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/209483-Sjabloon-verwijzing

De macro die er in zit werkt opzich wel alleen verwijst deze naar de normal.dot.

Het probleem hiermee is dat dit de opmaak van veel documenten aanpast.
En dit is zeker niet wenselijk.
Tevens praten we hier over een omgeving met 2 * 2TB data opslag waarvan ongeveer 50 procent documenten zijn waar dit probleem zich in kan bevinden.

Nu zoek ik een manier om een overzicht te krijgen van de files welke de oude server verwijzing hebben staan.
En het liefst een manier waarop ik direct de servernaam automatisch kan veranderen naar de nieuwe server naam.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Handmatig kunnen we de files eerst omzetten naar DOCX, Deze hernoemen naar zip.
Wanneer we deze uitpakken en daarna het bestand word\_rels\settings.xml openen en de servernaam aanpas.
En daarna weer terug zet naar DOCX. Dan is het probleem opgelost.

I.v.m. de aantal bestanden en de verschillende sjablonen is handmatig aanpassen eigenlijk geen optie.
En is in dit geval de marco die in het andere topic staat ook geen optie.

Wie oh wie heeft er een oplossen?

Makkelijkst is om in dns de oude servernaam te laten verwijzen naar het ip adres van de nieuwe server. vervolgend maak je ook dezelfde sharenaam aan als eerst. Dat lost het probleem op. Als je nu logging aanzet op wie/wat deze share benaderd , kun je uitvinden welke documenten aangepast moeten worden.

Opzich een mogelijkheid
Alleen zijn niet alle documenten constant actief.

Beter gezegt, het vermoeden is dat ongeveer 40% van de bestanden zo goed als niet benaderd wordt.
Tenminste niet in korte tijd.
We zouden dan de DNS record kunnen behouden maar dat is niet wenselijk.

Ik hou deze optie even in het achterhoofd voor als we niks anders kunnen bedenken.

Ik zou er echt onderzoek naar moeten doen, maar ik vermoed dat het hele traject ook nog wel te automatiseren is. Moeilijkste is het uitvinden hoe de links in de documenten zijn opgeslagen. Alleen dit is meer werk dan ik hier in dit vrijwilligersforum kwijt kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan