slaapstand/stand-by doen het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hanan

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
hallo allemaal,

eerst kon ik mijn pc altijd op slaapstand zetten, dat deed ik altijd via het maanknopje op mijn toetsenbord, of bij start uitschakelen en dan stand-by.

maar ik kan die optie niet meer kiezen. en dat knopje werkt niet meer.

hoe kan ik mijn pc weer op slaapstand krijgen als ik dat wil ?

Slaapstand en standby zijn twee verschillende opties.
Klik rechts op je Bureaublad op een lege plek. Klik op Eigenschappen en dan op Schermbeveiliging.
Klik vervolgens op Energie. Onderaan kun je instellen wanneer de PC op Standby moet gaan.
Klik dan op Slaapstand en klik op Slaapstand inschakelen.

Je kunt in Energie nog meer instellen, bekijk ze allemaal.

Slaapstand en standby zijn twee verschillende opties.
Klik rechts op je Bureaublad op een lege plek. Klik op Eigenschappen en dan op Schermbeveiliging.
Klik vervolgens op Energie. Onderaan kun je instellen wanneer de PC op Standby moet gaan.
Klik dan op Slaapstand en klik op Slaapstand inschakelen.

Je kunt in Energie nog meer instellen, bekijk ze allemaal.

ik kom bij eigenschappen voor energiebeheer, en dan kijk ik bij energiebeheerschema's
maar ik zie alleen maar wanneer de beeldscherm uit te schakelen of de vaste schijven.

niets over slaapstand of stand-by, maar wat is het verschil tussen stand-by en slaapstand ? is toch hetzelfde.

niets over slaapstand of stand-by, maar wat is het verschil tussen stand-by en slaapstand ? is toch hetzelfde.
Over het verschil tussen standby en slaapstand zie deze Microsoft-site.
Zoals je ziet zijn die twee voorzieningen eigenlijk alleen maar nuttig voor een laptop.
Als je een PC hebt, die voortdurend netspanning heeft, zijn ze overbodig.

Over de instellingen van Energiebeheersschema, zie bijgaande afbeelding.
In beeld zie je vier tab's. Klik op de tab Slaapstand.

(Klik er op voor een vergroting)

Over het verschil tussen standby en slaapstand zie deze Microsoft-site.
Zoals je ziet zijn die twee voorzieningen eigenlijk alleen maar nuttig voor een laptop.

Over de instellingen van Energiebeheersschema, zie bijgaande afbeelding.
In beeld zie je vier tab's. Klik op de tab Slaapstand.

(Klik er op voor een vergroting)

o oke ik bedoelde dan over slaapstand, want stand-by heb ik nooit gebruikt. Maar jij zegt dus dat het voor een pc overbodig is.

ik gebruik niet veel. maar toch, ik kan geen slaapstand kiezen. niet meer met dat maanknopje op mijn toetsenbord. hij deed het eerst wel. later niet meer.

maar je hebt me een afbeelding laten zien. en ik zie bij mij geen systeem op stand-by. onderaan. die optie zie ik niet dus.

Als je op een vraag reageert hoef je niet altijd op "Quote" te drukken, maar gebruik liever de knop "Reageer".

Jij hebt op jouw PC geen mogelijkheid om Standby te gebruiken.

Als je de "link" naar de Microsoft-website hebt ingedrukt, dan kon je lezen dat Standby en Slaapstand vooral ontwikkeld zijn voor laptops want die werken op batterijen.

Als jij de Slaapstand wel wilt gebruiken, prima.

Maar nu is me nog niet duidelijk of je aan de hand van mijn afbeelding hebt begrepen, dat in dat beeld vier tabbladen zitten, die je door er op te klikken, te voorschijn kunt halen. Heb je op de tab Slaapstand geklikt en toen een vinkje gezet voor de regel: Slaapstand inschakelen?

Ik veronderstel dat daarna dat knopje op je toetsenbord het ook weer doet.

oke dat zal ik doen dan. inplaats van quote thnx ;) .

ja ik heb ook op die link geklikt, en gelezen over slaaptstand en stand-by. en ik weet dat ze eigenlijk ontwikkeld zijn voor laptops. voor pc's is dat overbodig heb ik begrepen.

ja ik heb ook die afbeelding bekeken. maar bij mij is er geen tablad voor slaapstand. ik heb alleen maar 3 tabladden. dus ik kan dat ook niet instellen dan. raar.

maar dan kan het waarschijnlijk niet. eerst kon ik het wel daarom vind ik vreemd.

nou laat dan maar. bedankt voor u uitleg en hulp. ;)

Nu heb je mij nieuwsgierig gemaakt.
Heb je de PC met toetsenbord samen van één fabrikant gekocht, zoals Dell, of HP?
Als je een toets hebt waarmee je de slaapstand kan aanzetten, dan kun je dat misschien regelen in Start, Configuratiescherm en dan misschien Toetsenbord?
Onder Toetsenbord kun je normaal niet zoveel regelen, maar bij jou misschien wel.
Kijk anders in Configuratiescherm goed naar een ander icoontje waar je op zou kunnen klikken voor de slaapstand.
Staat er misschien in je Startmenu een speciale snelkoppeling?

haha ja ik heb samen gekocht. Gewoon alles de hele pc van HP.
ja ik kon met een knopje op mijn toetsenbord slaapstand inschakelen. maar ik heb gekeken bij toetsenbord enz. maar staat niets over slaapstand. zoals je al zei ik kan daar niet veel regelen.
en ik heb ook geen andere snelkoppeling bij mijn startmenu.

ik heb geen idee waarom dat knopje het opeens niet doet. het is niet stuk ofz. maar ja laat maar dan.

OK, maar ik zou informeren bij de winkelier/handelaar. Succes. :thumb:

Wat een onzin zeg!
Voor standby valt nog wat te zeggen, maar slaapstand zeker niet! Het is zeer handig als je de volgende dag verder kunt gaan waar je gebleven was. Ik gebruik het op desktop's, laptops en zelfs servers.

In Vista worden deze twee dingen overigens wel samengevoegd.

Dat het tabblad slaapstand is verdwenen is raar. Ik raad je aan om te beginnen met SYSTEEMHERSTEL na een paar dagen terug.

Daarna: download het volgende bestand naar je bureaublad en dubbelklik erop. Voeg de gegevens toe aan het register wanneer hierom gevraagd wordt:
http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/powercfgrestore.reg

Mocht dit niet werken, controleer eens in de BIOS of de APM (Advanced Power Management) nog wel is ingeschakelt.

Mocht je vragen hebben stel ze dan :D.

Nog wat info:
http://www.anetforums.com/posts.aspx?ThreadIndex=18137
http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=34&threadid=1909359&enterthread=y
http://www.notebookforums.com/thread113394.html
http://www.tabletpcbuzz.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=28782&#184821

ja ik wil gewoon slaapstand, wat ik altijd gedaan had maar die het nu niet meer doet. of ja standby maakt niet echt uit. ik weet het verschil niet zo goed.

maar waarom moet ik die bestand downlaoden dan ? wat is het? en het heeft geen zin om systeemherstel te doen. want ik heb niks veranderd een paar dagen terug.

ja ik wil gewoon slaapstand, wat ik altijd gedaan had maar die het nu niet meer doet. of ja standby maakt niet echt uit. ik weet het verschil niet zo goed.

maar waarom moet ik die bestand downlaoden dan ? wat is het? en het heeft geen zin om systeemherstel te doen. want ik heb niks veranderd een paar dagen terug.

Met standby gaat je PC in een modus voor laar energieverbruik. De PC blijft wel AAN.
Met slaapstand wordt alles wat nu open staat, op je harde schijf opgeslagen. De pc kan nu UIT.

Je moet dat bestand downloaden en toevoegen omdat het je energiescherma's kan herstellen.
Je moet systeemherstel doen omdat iets er toch voor gezorgd heeft dat het niet meer werkt.

Dus eerst systeemherstel, dan bestandje toevoegen :).

Wat een onzin zeg!
Hondje, niet zo hard blaffen. De Knowledge Base van Microsoft staat vol met problemen die kunnen ontstaan bij het "ontwaken" uit de slaapstand.
Vandaar dat ik vol houd dat de huis-tuin-en-keuken desktopgebruiker het beste de PC 's morgens aanzet en 's avonds uit. Punt.

(En de laptopgebruiker eigenlijk ook.)

Hondje, niet zo hard blaffen. De Knowledge Base van Microsoft staat vol met problemen die kunnen ontstaan bij het "ontwaken" uit de slaapstand.
Vandaar dat ik vol houd dat de huis-tuin-en-keuken desktopgebruiker het beste de PC 's morgens aanzet en 's avonds uit. Punt.

wat is de knowledge base van microsoft? maar als ik ff weg ga.. kan ik me pc gewoon aan laten? ik doe meestal andere gebruiker en scherm uit. is toch goed?

Blaffende hondjes bijten nog niet..

Wat heeft het aanwezig zijn van problemen, te maken met waardoor een bepaalde functie dient? Niets.. De knowlegdebase staat ook vol met problemen over het starten en afsluiten van Windows. Moet je daarom je PC maar uit laten staan? Slecht argument hoor..

Ja, het is raadzaam af en toe de PC even opnieuw op te starten. Dát is waar. Maar dat heeft er niets mee te maken of laptop of desktopgebruikers zouden moeten verschillen.
Waarom zou een laptop gebruiker deze stand en problemen wel mogen hebben?

Een dekstop gebruiker, zoals Hanan is, kan net zo goed deze stand gebruiken als hij dat wil.

wat is de knowledge base van microsoft? maar als ik ff weg ga.. kan ik me pc gewoon aan laten? ik doe meestal andere gebruiker en scherm uit. is toch goed?

De MSKB (MicroSoft Knowlegde Base) is een database van Microsoft met héél veel informatie over bekende problemen en oplossingen.

Sorry, we waren even off-topic aan het praten.
Volg verder de adviezen van XP_PC.

sorry , ik raak een beetje door de war. wat is off-topic?

oke ik zal mijn pc af en toe opnieuw laten starten. want ik heb hem gewoon de hele dag aan staan, tussendoor als ik iets anders ga doen , doe ik andere gebruiker en scherm uit. en aan het einde van de dag doe ik het de pc uit.

maar ik wil ook slaapstand kunnen gebruiken. dus ik ga systeem herstel doen en dan die bestand downlaoden. en kijken of dat helpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan