slecht bereik wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

eenpersoon

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
Sinds enkele dagen is het wifi bereik van mijn router veel minder geworden.
Ik heb nog geen reden kunnen vinden, hij was gewoon in een keer veel minder.
Model is Thomson speedtouch 580i.

Kan ook gewoon een antenne uitgevallen zijn, ook routers hebben niet het eeuwige leven ;-)
Even op diverse apparaten testen en een harde reset doen, blijft het probleem dan is hij gewoon defect.

Lijkt mij gewoon een defect maar heb je al gekeken of je op een vrij kanaal zit !? Met ssider kan je zien welke kanalen vrij zijn en daar stel je je router op in. Helpt dat nog niet dan ga ik inderdaad van een defect uit.

Heb al op diverse apparaten getest, wifi is op alle apparaten even slecht.
Hoe doe ik een harde resset?

EDIT:
Ik woon in het buitengebied, alle kanalen zijn vrij, heb wel al geprobeerd tussen kanalen te wisselen maar dit heeft ook niet geholpen

Laatst bewerkt:
je kan ook eens controleren of er geen recentere firmware voor je speedtouch bestaat. Maar dit is al een relatief oud toestel niet?

@contrazoom, normaal gesproken ben ik het met je eens maar in dit geval sla je naar mijn idee de plank mis. Kan mij niet voorstellen dat firmware dit probleem oplost ( het opeens hebben van een sterkt verminderd signaal terwijl dit altijd goed is geweest). Nogmaals, ik denk gewoon aan een defect.....

@terrarabo, ik beweer zeker niet dat je ongelijk hebt. Een defect toestel is zeker mogelijk. Maar ik ga vd veronderstelling uit; baat het niet dan schaadt het niet;)

Volgens die handleiding heb ik de nieuwste firmware, maar ik snap nog steeds niet hoe de handleiding me kan helpen?

Daar staat toch uitgelegd hoe je firmware kan implementeren?!?
Bijlage 1: het uitvoeren van een firmware upgrade
Download de juiste firmware voor de SpeedTouch 580(i) op het volgende
adres: http://www.speedtouch.nl/drivers.html#580
Sla de firmware op op uw bureaublad.
Ga dan opnieuw naar de configuratiepagina van de SpeedTouch 580(i) op
adres 10.0.0.138 en open menu [advanced] > [system].
Klik bij [configuration] vervolgens op de button [browse] en selecteer de
eerder gedownloade firmware op uw bureaublad.
Klik tenslotte op [upload] in de goudkleurige balk (zie figuur 10) om de
nieuwe firmware te uploaden. De configuratiepagina zal de firmware
upgrade nu uitvoeren.

De optie via de configuratiepagina werkte niet, ik krijg dan ERROR: Wrong file type (De firmware is een .exe bestand)
Dus ik heb geprobeerd het .exe bestand te installeren via de pc en dan zegt hij dat de firmware up to date is.

een firmware bestand is meestal een .bin file en geen .exe. Ik denk dat je inderdaad beter uitkijkt naar een nieuwer toestel (zoals Terrarabo aangaf)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan