slechte verbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter Monk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Monk

Banned
Lid geworden
1 aug 2004
We hebben een proefabonnement afgesloten bij @ home, in oktober vorig jaar. Na een hele hoop gedoe met de verbinding die toen regelmatig wegviel is er een monteur bij ons geweest en sindsdien gaat het wat beter. Dat dachten we iig. De laatste weken is de verbinding weer bedroevend slecht. Soms is er niets aan de hand en soms duurt het wel 10 minuten voordat de gezochte pagina gevonden wordt. Het kan dan ook best zijn dat de pagina niet weergegeven kan worden. Gebeld met @ home en toen hebben hun telefonisch nieuwe software naar ons modem gestuurd en dat ging een paar dagen goed. Daarna was het weer precies hetzelfde. Teruggebeld natuurlijk, maar omdat het modem aangeeft online te zijn kunnen ze niets voor me doen. Een advies konden ze ons wel geven. We moesten Norton maar eens uitzetten dan zou het misschien ook alweer wat beter gaan . Dit is toch belachelijk?? Ik word er helemaal gek van. Iemand nog tips????

Welk abonnement heb je bij @home.
Doe eens een speedtest en kijk of die wel bij jou abonnement in de buurt komt.

Ja en norton kan de boel vertragen.
Heb je al eens gescand op spyware en virussen.

Ik heb en basis abonnement bij @ home. Heb de speedtest gedaan en gemaild naar @ home maar daar waren ze niet van onder de indruk. Ze verwezen me naar de klantenservice.De connection snelheid van die test schommelt nogal. De eerste keer was het 73.0 conn/min en daarnet was het 363 conn/min.
Heb herhaaldelijk gescand met spybot, adaware, norton, housecall, enz. Norton kan toch niet opeens de pc zo erg vertragen??

Welkom in de wondere wereld van @Home...:evil: :(

*Nu zonder sarcasme*:

Ik ken het probleem ook.

Eerst sturen ze nieuwe software naar je modem ('modem opnieuw aanmelden' heet dat geloof ik) maar dat is vaak slechts een pleister op de wond.
De oorzaak wordt echter niet meteen aangepakt zonder al je cursusboeken over assertiviteit en zelfbeheersing in de strijd te gooien.

Er is een website voor @Home-Abonnees (lees: @Home-Gedupeerden):

http://www.troublesathome.nl

Daar vind je wellicht wat nuttige informatie (denk aan meldingen van anderen uit jouw buurt). Het kan zijn dat er in jouw wijk een storing is in het netwerk. Als dat bij @Home (nog) niet bekend is, zou je ze kunnen wijzen op het belang van registratie van hun kant, om zo aan de hand van meldingen in kaart te brengen hoe groot het probleem in jouw wijk is.

Vraag ook eens aan je buren, wat hun eventuele ervaringen met een wegvallende @Home-verbinding zijn.

Natuurlijk moet je ook wel even zeker weten dat alle kabels goed aangesloten zitten, want daar kan ook een oorzaak liggen. Aangezien je zegt, dat er een monteur is langsgeweest, zal dit echter wel het eerste zijn wat hij heeft gecontroleerd.

;)

Veel succes ermee!!

:)

Om een beter beeld te krijgen kun je je snelheid ook nog meten op http://www.dslreports.com/stest Ik weet niet of je je recht ook kan opdringen of je abonnement kan opzeggen omdat de provider niet een goed product levert. Je zou kunnen informeren bij de consumentenbond wat je rechten zijn en de provider zijn plichten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan