Slide show in Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Ik zou graag met Dreamweaver (CS5.5) op mijn website een aantal slide shows maken.
Met de mogelijkheid via een klik of een knop, of automatisch, naar de volgende slide te gaan.
Hoe doe ik dat best? Moet je dat programmeren in HTML of in Javascript? Of bestaan er aparte (en niet te dure) programmaatjes die dat doen?
Ik heb programmeerervaring, maar ken weinig van HTML en niets van Javascript.

Hoi Renee,
Zie in deze draad een paar voorbeelden om automatisch of handmatig een slideshow / foto-carrousel op een pagina in te bouwen.
Geen programma, even zelf doen, gratis. :)
Wat hiervoor nodig is, is:
  • HTML. - Via de code-weergave van Dreamweaver een stukje html opnemen waarin staat waar de foto's zitten die afgedraaid moeten worden (zie broncode voorbeeld-pagina).
    Plus de verwijzing naar het nodige CSS-bestand en het nodige Javascript-bestand.
    In de <head> nog een klein stukje javascript (voorgebakken, met invullen van de pauzetijd). Plus een kleine aanvulling in de <body> tag.
  • Javascript. - Vanaf de aangegeven pagina op developerscorner.nl kan je naar keus het javascript voor automatisch of voor handmatig downloaden: carrousel.js of carrousel-byhand.js. Hoeft niets mee te gebeuren, alleen uploaden naar je server.
  • CSS. - Hierin wordt de opmaak van het carrousel geregeld. Weer in twee smaken: carrousel.css of carrousel-byhand.css. Downloaden, formaat aanpassen naar wens (gebruiksaanwijzing in de code), uploaden.
  • Images. - Voor de handmatige versie: de twee pijltjesknoppen met hun hover-variant; pijlknop-links27x19x2.gif en pijlknop-rechts27x19x2.gif. Downloaden, uploaden. Of eigen knoppen voor in de plaats zetten.
En draaien maar! :)

Maar er zijn ook tientallen, zo niet honderden andere scripts voor een foto-carrousel/slideshow in omloop:
www.google.nl/search?q=javascript+carrousel. Kiest u maar! ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt! Ga het zeker proberen (eerst nog wel verder een online cursus over Dreamweaver afwerken, zit net bij CSS).
Alle links staan al bij mijn favorieten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan