Sluiten van pagina's firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

janh65

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2004
Ik heb sinds kort weer firefox.
Maar ik kan pagina's niet meer echt sluiten, maar alleen met het pijltje vooruit en achteruit bladeren.
Kan dit bij firefox?

Een pagina sluiten doe je volgens mij nog steeds met het kruisje rechtsboven. Tenzij jij iets anders bedoeld met "sluiten". Of heb je het misschien over tabbladen?

Tabbladen is wel handig, alleen die verschijnen bijna nooit in beeld bij mij.
Als ik bv een andere site bekijk vanuit favorieten, dan komt die als het ware over de andere heen. Alleen als ik via een link op die site klik, krijg ik wel een tabblad met een sluitknop.
Hier is een foto toegevoegd, geen sluitknop.

Bijlagen

• sluit.JPG
    sluit.JPG
    45,7 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
en is dat een antwoord op je vraag?

Wanneer je rechtsklikt op je pictobalk en kiest voor aanpassen kun je een tabblad picto naar je balk verslepen. Ook kun je bij extra>opties>tabbladen het gedrag van je browser instellen wat betreft tabbladen...

foto is duidelijk; een sluitknop krijg je pas wanneer je meer dan 1 tabbladen open hebt. Bij 1 venster/tabblad is er geen sluitknop.

Bijlagen

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    20,1 KB · Weergaven: 61
Ik begrijp niet wat je bedoelt met tabblad pictobalk en tabblad picto, die kan ik niet vinden.
Maar het komt er dus op neer dat het niet gaat.

Links boven staat een balk met pictogrammen zoals terugbladeren, blauw rond pijltje en rood kruisje. Als je daar rechtsklikt kun je voor "aanpassen" kiezen.

Je krijgt nu een venster met pictogrammen (bijlage2). Een daarvan is het pictogram "nieuw tabblad" (bijlage3)

Die pictogrammen kun je naar je balk slepen. Wanneer je nu op het pictogram (bijlage3) klikt opent er een nieuw tabblad.

Bijlagen

• 2.jpg
    2.jpg
    30,2 KB · Weergaven: 51
  • 3.jpg
    3.jpg
    491 bytes · Weergaven: 60
Ik begrijp er nog steeds niets van, ik krijg een leeg blad, maar ik zou graag willen dat die tabblad balk er altijd staat en dus bij elke nieuwe pagina apart een eigen tabblad krijgt.
Als ik op geen titel sta en een site komt, dan verschijnt die op het tabblad geen titel en niet (zoals ik wil, met een eigen tabblad). Zo blijven alle sites staan op hetzelfde tabblad, tenzij je steeds een nieuw tabblad opent, maar dat is dus dubbel.

Bijlagen

• titel.JPG
    titel.JPG
    28,7 KB · Weergaven: 51
Ook kun je bij extra>opties>tabbladen het gedrag van je browser instellen wat betreft tabbladen...

en bijlage4. Moeilijker is het niet.

Bijlagen

• 4.jpg
    4.jpg
    10,2 KB · Weergaven: 38
Die stond al zo, het werkt bij mij niet.

Bijlagen

• tab.JPG
    tab.JPG
    36,3 KB · Weergaven: 66
Bedoel je misschien dat je bij het openen van FF altijd minimaal 2 tabbladen wilt hebben?

Even terug naar je vraag...
"ik kan pagina's niet meer echt sluiten"

Wat versta jij onder "echt sluiten"?

Laatst bewerkt:
nee, ik wil gewoon een tabblad bij elke site die ik open zo ook apart kan sluiten.
Ik kan de tabblad blak wel in beeld houden, maar als ik die sluit, dan sluit ik alle sites en niet de laatste.

Een tabbladenbalk is er niet, wel een rij tabbladen. Die kun je één voor één sluiten dmv het kruisje op het tabblad.

Wil je voor elke site een apart tabblad dan rechtsklik je een link op een site en kies je voor "link openen in nieuw tabblad``

Bijlagen

• 5.jpg
    5.jpg
    29,4 KB · Weergaven: 60
Ja, bij links komt er wel een tabblad, maar als ik een nieuwe site wil, krijg ik geen nieuwe tabblad.

als ik een nieuwe site wil, krijg ik geen nieuwe tabblad

Je zit op een site, klikt rechts op een koppeling en kiest voor `openen in ieuw tabblad`, ziedaar een nieuw tabblad.

Ik begin bang te worden dat ik nog altijd niet een goed beeld heb van wat nou eigenlijk het probleem is... :confused:

Ik snap wat je bedoelt en het gaat ook zo als je zegt, maar ik vind het dubbel.
Ik moet nu bij elke nieuwe dat een extra handeling doen, en ik begrijp nog steeds niet dat ik bij firefox op een simpele manier een pagina kan sluiten met één klik.
Ik heb een foto erbij gedaan van bv. slimbrowser en dat is precies wat ik dus bedoel en mis ik bij firefox.

Bijlagen

• sluit.JPG
    sluit.JPG
    47,3 KB · Weergaven: 57
Ok, dus door op dat kruisje te klikken verdwijnt de pagina die je voor je hebt en krijg je een leeg blad?

*edit*
SlimBrowser geinstalleerd. Wanneer je bij SB meerdere tabbladen open hebt en je wilt ze sluiten dan zulje voor elk te sluiten tabblad op dat kruisje moeten klikken. Net als bij FF dus alleen heeft bij FF elk tabblad zijn eigen kruisje terwijl SB het rijtje afgaat. Komt feitelijk op t zelfde neer lijkt me...

De SlimBrowser is geen zelfstandige browser maar een soort schil die je om Internet Explorer heenlegt. Dit betekent dat alle functies en mogelijkheden van Internet Explorer gewoon in deze browser aanwezig zijn
Bron: http://helpentipsentrucs.web-log.nl/helpentipsentrucs/2005/02/slimbrowser.html

*wacht al 3 minuten tot SB nu.nl geopend heeft*

Laatst bewerkt:
Ja maar dat wil ik juist, ik wil niet tientallen pagina's op een tabblad.
Jammer dat ik een uur van mijn tijd verspilt heb en niets verder ben gekomen.

Je hebt ook geen tientalle paginas op een tabblad. Eén tabblad is één pagina. Voor zover ik heb kunnen zien werkt SB net als FF op dezelfde wijze met tabbladen alleen de manier van sluiten is anders.

Het probleem is me nog steeds niet duidelijk, ik geef het stokje over...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan