snelheid internetverbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter DRADA
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DRADA

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
ik heb een power abbonement bij casema ...maar de maximale downloadsnelheid komt niet boven de 200kb/s
nu heb ik verschillende test gedaan op internet maar resultaat blijft hetzelfde ...zelfs firewall uitgeschakeld en via ftpservertje liep ie ook niet harder dan maximaal 200 kb/s ...kan ik zo slecht rekenen of klopt deze snelheid niet ?(hoewel ik weet dat dit afhankelijk is van verschillende factoren )

vr gr DRADA

Welke snelheid zou hij moeten halen dan ?
en 200 is waarschijnlijk KB ipv kb en 200 KB = 1600 kb

mijn max down zou moeten zijn 3.072 en up 576 volgens de helpdesk meer weet ik er ook niet van en een hoger abbonement is niet te krijgen bij casema helaas

Je downloadsnelheid zou dan zo rond de 341kb/s en de upload rond de 64kb/s moeten liggen. Je weet zeker dat je virus en spyware vrij bent?

Ja weet zeker dat ik virusvrij en spyware vrij ben ...helaas zou ik bijna zeggen anders wist ik waar het (probleem) lag. maar kom bij casema helpdesk ook niet verder want die zeggen alleen maar ..als t druk is kan de snelheid fluctueren ..ja zo ken ik er ook wel een paar

Het 'Power abonnement' zie ik op de site van Casema staan. Ik neem aan dat dat dan gelijk is aan mega met de snelheden van 6144 up en 768 down?

Ja inderdaad Mega was Mega 4.096 down /512 up en nu zou ut moeten zijn Mega 6.144 down/768 up
maar dat red ik niet denk ik of ik moet helemaal verkeerd rekenen ..(kan ben geen rekenwonder ;-)

Waarvandaan download je ? Vaak kan je nooit helkemaal je max snelheid halen, dit aangezien de server waar je het vanaf haalt niet snel genoeg gegevens levert, of omdat er onderweg snelheid verloren gaat.

Probeer ook eens een speedtest via www.speedtest.nl .
Let wel, het betreft hier een klein up en download bestand, dus is niet geheel accuraat.

Geplaatst door GForze

Probeer ook eens een speedtest via www.speedtest.nl .
Let wel, het betreft hier een klein up en download bestand, dus is niet geheel accuraat.

Is zeker niet geheel accuraat, mijn verbinding is volgens speedtest.nl 37318 kbps (~4664.8 kb/s) terwijl hij toch echt maar 2200 kbps (~244kb/s).

Zo'nm afwijking heb ik nog nooit gehad, lijkt me ook vreemd.

Probeer het nog eens, en meldt de gegevens hier nog een keer, let wel ff op het verschil tussen KB en kb bij het vermelden, is duidelijker.

@GForze: Na het verwijderen van de Temp Internet files kreeg ik een stuk 'betere' uitslag ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan