Snelheid Wanadoo icm draadloze router

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Ik heb bij mijn ouders Wanadoo Family(20 MB) geïnstalleerd.
Na wat opstart problemen werkt alles goed, zowel internet als telefonie.

Echter, de snelheid valt behoorlijk tegen.

De maximale downloadsnelheid die ze halen is 400 kb/s.
Ze maken verbinding met de livebox middels een draadloze router, wanneer ik nu de laptop op de livebox aansluit middels een ethernetkabel is de downloadsnelheid ineens 2,5 zo snel.

De verbinding van de draadloze router is goed.(signaalsterkte 95%).

Zou het de oorzaak in een firewall kunnen zitten?

Zowel de livebox als de router hebben een firewall.
Hoe kan ik dit het beste configureren?

Mvg Patrick

Ik wil er even zeker van zijn dat je begrijpt dat de 20 Mb .. 20 Mbit is, en geen 20 Mbyte.

1 byte = 8 bit
20Mbit = 2,5Mbyte maximaal.

Als je dan zonder router op 400*2,5= 1MB p/s komt is dat een goede snelheid.

Het is een grote mogelijkheid dat de router de snelheid gelijk over alle poorten verdeeld, ook al zit er geen computer/laptop aan. Daar hoort draadloos ook onder.

killermenace zei:
Ik wil er even zeker van zijn dat je begrijpt dat de 20 Mb .. 20 Mbit is, en geen 20 Mbyte.

1 byte = 8 bit
20Mbit = 2,5Mbyte maximaal.

Als je dan zonder router op 400*2,5= 1MB p/s komt is dat een goede snelheid.

Het is een grote mogelijkheid dat de router de snelheid gelijk over alle poorten verdeeld, ook al zit er geen computer/laptop aan. Daar hoort draadloos ook onder.

De snelheid via een ethernetkabel vind ik acceptabel, alhoewel volgens hun snelheidstest deze hoger zou moeten zijn.

Mijn gaat om het snelheidsverschil wanneer ze draadloos internetten.
Kan ik ervoor zorgen dat de snelheid niet verdeeld wordt over alle poorten?
Lijkt me trouwens niet de oplossing, want hij heeft 4 poorten + de Wan.

Lees de "kleine lettertjes" van Wanadoo.
Ze geven absoluut geen enkele garantie op de te behalen snelheid.
Daarbij is het dus ook nog eens zo dat de snelheid afhankelijk is van een hoop factoren bij Wanadoo Family.
Oa. de afstand tot de centrale, de afstand tussen het ISRA punt en de Livebox. De staat van de koperen kabel tussen de centrale en de voordeur, het aantal abonnees aangesloten op de centrale en of ze online zijn of niet, de temperatuur etc etc etc.

A.J. zei:
Lees de "kleine lettertjes" van Wanadoo.
Ze geven absoluut geen enkele garantie op de te behalen snelheid.
Daarbij is het dus ook nog eens zo dat de snelheid afhankelijk is van een hoop factoren bij Wanadoo Family.
Oa. de afstand tot de centrale, de afstand tussen het ISRA punt en de Livebox. De staat van de koperen kabel tussen de centrale en de voordeur, het aantal abonnees aangesloten op de centrale en of ze online zijn of niet, de temperatuur etc etc etc.

Het gaat even niet om de snelheid van wanadoo zelf, maar om het snelheidsverschil tussen met en zonder draadloze router :)

Als het goed is mag dat geen verschil maken.
Over welke router hebben we het hier?
Is dat een b of een g type?

Hallo,

Nou zit ik ook al te klooien met mijn "family" snelheid (zie andere topic) en ik heb bijna de hoop opgegeven. Maar als jij zegt dat je via de netwerk kabel snellere verbinding hebt dan wireless.....is er nog hoop. Ik ga mijn laptop aan de livebox knopen met kabel. Iedereen zegt dat het niks kan uitmaken, wireless of utp.....ben benieuwd....

Het probleem qua snelheid is opgelost. De snelheid van de draadloze router stond op zijn laagst.:eek:

Na wat aanpassingen, haal ik nu dezelfde snelheden als met ethernet kabel.

Op het drukste moment van de dag was de snelheid 1000 kb/s. Dit vind ik acceptabel.

Echter telefonie werkt nog niet naar behoren.
Uitgaande gesprekken zijn geen probleem, maar inkomend kan alleen op het KPN nummer, niet op het Wanadoo nummer.

Volgens helpdesk medewerker zit dit op een hoger platform. Monteur neemt binnen 6 dagen contact op.

Mvg Patrick

Hoi,

Je zegt: "De snelheid van de draadloze router stond op zijn laagst".......hoe heb je dat ingesteld als ik vragen mag? Je gebruikt toch ook een livebox?

Alvast bedankt,

Robin

patrickt zei:
Het probleem qua snelheid is opgelost. De snelheid van de draadloze router stond op zijn laagst.:eek:

Na wat aanpassingen, haal ik nu dezelfde snelheden als met ethernet kabel.

Mvg Patrick

Ben ook wel nieuwschierig wat dan de wijzigingen zijn geweest.

noahjazz zei:
Hoi,

Je zegt: "De snelheid van de draadloze router stond op zijn laagst".......hoe heb je dat ingesteld als ik vragen mag? Je gebruikt toch ook een livebox?

Alvast bedankt,

Robin

Nee, zoals je in mijn eerste post hebt kunnen lezen, gebruik ik achter de Livebox een draadloze router.
Deze router stond dus op de verkeerde verbindingssnelheid geconfigureerd.

Mvg Patrick

Die stond op een `b` type, terwijl je `g` kunt gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan