Snelheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietweetniet

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2005
Berichten
75
Ik ben van plan om Direct ADSL van KPN te nemen, en dan het Go (goedkoopste / geen datalimit) pakket ..

http://www.kpn.com/kpn/show/id=381944/sc=229ce3

Ik vraag me af wanneer je het verschil merkt tussen een 10Mb en een 1.5Mb (downstream) verbinding ..
Want als je grotendeels via p2p netwerken bestanden download, hoe snel je verbinding ook is, als de serverpc waarvan je de bestanden download traag is, dan is de downstream netzo traag toch? of heb ik het verkeerd ...

Volgens mij kan je alleen je verbindingsnelheid optimaal gebruiken, als je bestanden van even snelle (of snellere) webservers bestanden download, toch?

Ik wil dus niet te veel betalen, terwijl je de snelheid toch niet benut, dus dan is Direct ADSL (Go) het voordeligst voor mij toch?

:)
 
Laatst bewerkt:
geen datalimiet was dat maar in belgie
hier is beperkt tot 10 gig :evil:
 
maar eigelijk als ik iets download, met 100KB/sec download, hoeveel is dit dan van de maximale 1.5Mb die je hebt? :rolleyes:

Ik raak een beetje door de war ..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het niet met je eens :)

Want als je grotendeels via p2p netwerken bestanden download, hoe snel je verbinding ook is, als de serverpc waarvan je de bestanden download traag is, dan is de downstream netzo traag toch?

Een P2P verbinding maak je niet via een server maar met wel 1000 pc's, hierbij kan makkelijk de snelheid oplopen naar 4000kb/s.
Laatst was ik een torrent aan het downloaden van een uploader met een upload snelheid van 2,2Mb/s, nou zo snel kan ik hem zelfs niet binnen halen.

persoonlijk vindt ik adsl van kpn vrij duur, kijk nog eens goed rond voor je een beslissing neemt.

Zelf ga ik binnen kort ook veranderen naar adsl2+ van tweakdsl.
Geen data limit + 24 Mb downl.

succes met de zoektocht.
 
24Mb? :eek:

Dus het maakt dus wel uit ... dan ga ik toch maar even verder kijken ja :)

Ik dacht lekker makkelijk, snelinternet zonder gedoe, via de telefoonlijn die er al ligt .. maar er zijn dus voordeligerdere aanbieders dan KPN?

Kan je er misschien een paar opnoemen, zodat ik ze even kan checken? :)
 
De snelheid die wordt aangegeven bij kpn is in kbits, je moet het getal delen door 8.
1 byte = 8 bits dus 375:8 is de snelheid :)

Providers welke niet duur zijn zonder data limit dus geen fair use policy.

www.tweakdsl.nl
wanadoo

via speedtest.nl kan je ook info krijgen over diverse providers.
 
Ik begrijp het verschil niet tussen de pakketten bij wanadoo tussen ADSL Family en ADSL Surfen ...

Bij 'Family' heb je 4Mbit voor 22.50 (eerste jaar, daarna weet ik niet) en bij 'Surfen' krijg je 3.2Mbit voor 29.85 :confused:

Volgens mij heeft Het Net wel een goede prijs/snelheid verhouding; http://www.hetnet.nl/producten/adslsurfen.htm

Voor 32.95, 3Mbit ..

Of zijn er voordeligere aanbieders, ik zit al een tijdje te zoeken, maar ik kom er maar niet uit ..

---

En;

Met een 3Mb verbinding kan je bij elkaar dus, 375KBps downloaden .. dus dan is Direct ADSL (Go) van KPN weer voordeliger toch? :confused: EDIT: Onee, ik zie het al dan kan je dus bij het Go pakket, maar 100KBps downloaden voor 22.50 ..
 
Laatst bewerkt:
Wanadoo family is een goede keuze.
kpn go 1.5 mb / 256
kpn lite 3mb /512

Dus om 375 Mb te halen moet je al voor de lite versie gaan, maar in de praktijk zal je zelfs daar de snelheid niet halen.
3 Mb is theoreties, zodra je wat verder van de centrale woont kan je die snelheid niet halen.

Mijn opgegeven snelheid is 3,2 Mb volgens mij provider, de max snelheid die ik haal is dan 380 kb/s, ik zit op 800 mtr van de centrale.
 
EDIT: srry, verkeerd gelezen :p

Maar als je dus 187KBps hebt dan heb je in de praktijk zeg maar 30KBps max ofzo?
 
speedxs, was altijd zonder data limit, maar sinds dat daar hele zware data gebruikers zitten praten ze nu ook over een fair use policy.
( zware gebruikers hebben een data verkeer van 500 Gb tot 1 Tb per maand )

deze provider is ook niet duur je moet echter rekening houden met een jaar abbo van € 99,-.
kijk maar eens op de site www.speedxs.nl
 
Bij speedex heb je dus met ADSL2+ voor 19.95, 1.25MBps snelheid? :8-0:

Maar dat gaat zeker niet via de normale telefoonlijn he? ..
 
Maar als je dus 187KBps hebt dan heb je in de praktijk zeg maar 30KBps max ofzo?

Nee verwarrend is het soms :)

187kB x 8 = 1500 kb

een B staat voor byte, en een b staat voor bits. :eek:
 
Bij speedex heb je dus met ADSL2+ voor 19.95, 1.25MBps snelheid?

yip je hebt hem helemaal gesnapt, let wel op dat als je geen abbo neemt van een jaar dat er 10 euro bij komt.

En dat gaat gewoon over de telefoonlijn.:D
 
:D

Oja, dus je hebt dus voor 340euro per jaar zo een snelle verbinding ..

Maar ze hebben wel een datalimit ... weetje ook misschien hoeveel Gig je per maand kan verbruiken dan?

:)
 
sinds kort hebben ze een fair use policy, voorheen geen data limiet.
Zij geven een bericht als je teveel data verkeer gebruikt.
Ik denk dat het in de praktijk op 250 Gb p/m zit.
Als je naar de site gaat en je klikt op de faq, dan kan je vandaaruit naar het forum van de gebruikers.
hier vind je vaak wat info, hou er rekening mee dat er altijd mensen zijn die klagen :D
 
Moet ik een telefoonaansluiting van KPN hebben om ADSL aan te kunnen vragen?

Ja, dat is noodzakelijk. Uw telefoonaansluiting moet aan de volgende eisen voldoen:

- Een gewone (analoge of ISDN) telefoonlijn met een abonnement van KPN Telecom.

- De lijn wordt nog niet gebruikt voor ADSL.

- Er moet sprake zijn van een enkelvoudige aansluiting.

- De aansluitlijn wordt niet geaccepteerd als zich daar apparatuurfaciliteiten (OTA, 10/20/30 verwijsdiensten, kostentellers) van de eindgebruiker bevinden.

De lijn ligt er wel, maar ik ben allang niet meer lid van kpn, omdat ik toch nooit meer vast belde, is dit nu een probleem, of bedoelen ze gewoon, dat de kabels die er liggen van kpn moeten zijn ..
 
De verbinding komt binnen via een kpn lijn, als je geen telefoon meer hebt via de kpn dan komt er maandelijks 10 euro bij aan netwerkkosten wordt ook wel genoemd kaal koper.

Dan kan je nog kijken voor een andere optie en dat is via de kabel, maar dan geen speedxs of tweakdsl.
ik denk dan aan @home of zoiets.

en volgens mij komt er bij een kpn direct adsl dan ook 10 euro bij omdat je nog geen netwerkkosten betaal.

ook de onafhankelijke netwerken als BBnet en tiscali moeten gebruik maken van de kpn lijn bij jou naar het huis, dus altijd + 10 euro.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan