Snelheidsverhoging van KPN (In stapjes??)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sidi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Hoi, misschien weet iemand dit:

Kan het zijn dat de snelheidsverhoging van KPN in stapjes omhoog gaat? Mijn Planet account zou 3 mbit gaan worden maar in de modem staat nu al een paar dagen op 1792 kbit. (Was voorheen 1600 kbit) Op de site van Planet staat dat de modem de nieuwe snelheid al aan kan geven zonder dat die snelheid daadwerkelijk al doorgevoerd is. Maar mijn snelheid is werkelijk iets omhoog gegaan. Moet ik concluderen dat dit gewoon de maximale snelheid gaat worden? Ik zit vrij ver van de centrale af. Zal ik al bij Planet gaan zeuren of is het beter om januari even af te wachten? Wat vinden jullie?

O, die had ik nog niet gezien. Bedankt Upsidaisy.

Mijn snelheid zal dus waarschijnlijk niet veel hoger worden. :confused:

Waarom zal jouw snelheid niet hoger worden ? Misschien zijn nog niet met jullie centrale bezig geweest.
Ga er maar vanuit dat de verhoging echt wel komt.

Geduld is een schone zaak.

Dat vermoed ik omdat de nieuwe snelheid al in de modem te zien is voordat de werkelijke snelheid ingevoerd wordt. Ook zijn nagenoeg alle centrales al aangepast. Bij anderen staat de nieuwe snelheid er al in n.l 3000. Bij mij staat ook een nieuwe snelheid. Een snelheid die schommelt tussen de 1702 en 1792. Die 1600 die er eerst instond varieerde nooit. Ik denk dus dat de huidige snelheid gewoon staat te pieken en dat ie daarom varieert. Tevens zit ik zo'n 5 kilometer van de centrale af. De maximale downloadsnelheid gaat dan wel sterk naar beneden.

Maar je hebt wel gelijk, hoor: geduld is een schone zaak en dus zal ik maar even wachten tot januari.

OK,bij 5 km afstand is het nog een extra factor die om de hoek komt kijken.

Vrees het ook..

Ik zet 'm op opgelost.

Update: Geen 3000 voor Sidi :( De teller komt meestal niet verder dan 1888 .Af en toe staat ie even op 3000 (Eén maal zelfs 3300) maar da's een zeldzaamheid. Zal wel door de afstand komen en ik zal het er maar mee moeten doen.

Wat staat er in je modem en wat is het resultaat als je bijv 100 mb gaat downl ?

Hoi Upsidaisy,

In het modem staat 512/ 1856

Speedtest geeft 198.3 downloadsnelheid. Downloaden met bijv. Azureus zit meeestal ergens tussen de 40 en 70. Een ceedeetje duurt uren.

Hmm, valt mee; in een dikke 8 minuten gedownload met 197,5 kbit/sec. (Zou willen dat torrents ook zo snel binnenkwamen ;) ) Maar dit is waarschijnlijk een "ideale' download. Met p2p downloads enzo gaat allemaal lang niet zo snel, hoor.

Maar ik ben op zich niet ontevreden. Heb namelijk tot anderhalf jaar geleden met een inbelverbinding gewerkt daarna 2 keer een snelheidsverhoging van adsl gekregen. Ik zie dit dus als een luxe-probleem maar ik vraag mij af waarom er soms wel 3000 in het modem staat en een andere keer niet en of er misschien nog iets ingesteld kan worden aan zo'n modem.

Sidi zei:
Hmm, valt mee; in een dikke 8 minuten gedownload met 197,5 kbit/sec. (Zou willen dat torrents ook zo snel binnenkwamen ;) ) Maar dit is waarschijnlijk een "ideale' download. Met p2p downloads enzo gaat allemaal lang niet zo snel, hoor.

Maar ik ben op zich niet ontevreden. Heb namelijk tot anderhalf jaar geleden met een inbelverbinding gewerkt daarna 2 keer een snelheidsverhoging van adsl gekregen. Ik zie dit dus als een luxe-probleem maar ik vraag mij af waarom er soms wel 3000 in het modem staat en een andere keer niet en of er misschien nog iets ingesteld kan worden aan zo'n modem.

Met die afstand is het idd niet slecht.Mbt het instellen van je modem,daar kun jij niks aan doen want het modem traint over het algemeen zichzelf.Waarom er soms 300o in het modem staat is een goeie.Je zou kunnen overwegen om het aan je provider voor te leggen (als je daar behoefte aan zou hebben)
Mbt je P2P,kan het ook te maken hbben met oa de snelheid die je geeft aan deze P2P,beschikbare bronnen etc etc.Anders misschien een payserver ?

Net even in m'n modem gekeken en hij staat op 2976, voor het eerst zo hoog sinds 1 januari. Heb die 100 mb nog een keer gedownload met 280 kbit/sec in ruim 5 minuten. Ik zit met genot 5 minuten naar een voortgangsbalk te kijken.. Het kan dus wel. Ik denk dat ik toch maar 's met Planet ga bellen. Nog een vraagje: Is het aantal ADSL aansluitinten tot aan aan de kast van invloed op de snelheid? Voor zover ik weet is dat alleen zo bij kabel. Of vergis ik mij?

Nee, ik bedoel het aantal ADSL-aansluitingen in mijn woonomgeving die op dezelfde kast van KPN zijn geschakeld.

Sidi zei:
Nee, ik bedoel het aantal ADSL-aansluitingen in mijn woonomgeving die op dezelfde kast van KPN zijn geschakeld.

Dat mag bij jou niet zulke grote afwijkingen veroorzaken.Zet anders het modem eens uit en weer aan en wacht even en kijk welke snelheid er dan in staat.

Staat nu weer op 1885. Gek hé?

Sidi zei:
Staat nu weer op 1885. Gek hé?

Ja dat is idd merkwaardig maar de snelheid die in je modem staat is niet automatisch de snelheid waar je mee werkt.
Misschien toch maar eens je provider vragen hoe dit kan.

1824 vandaag

upsidaisy zei:
Ja dat is idd merkwaardig maar de snelheid die in je modem staat is niet automatisch de snelheid waar je mee werkt.
Misschien toch maar eens je provider vragen hoe dit kan.
Hm, da's wel een goed idee. Ga ik zeker even doen. Ik laat het je weten als er nieuws is. In elk geval bedankt voor je hulp tot zover. :thumb:

OT: Red je geen kinderen meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan