Mijn probleem is opgelost:
Tijdens een ftp-sessie met Elisa kwam ik erachter dat de adsl-verbinding werd verbroken en daarna opnieuw ingesteld als de telefoon ging. Had ik nog niet eerder geconstateerd. Tijdens het telefoongesprek bleek de snelheid boven de 3000 te komen. Na beëindiging van het telefoongesprek werd adsl opnieuw ingesteld en kreeg ie z'n langzame snelheid van ca 1856 weer terug. Er bleek in de kruipruimte van mijn huis een afsplitsing van de telefoonlijn met een omweg naar de meterkast te lopen. Ik heb 2 telefoons die keurig na de splitser kwamen. Althans, dat dacht ik. Maar één van de lijnen was echter een doodlopende. De tweede telefoon heeft dus altijd vóór de splitter gezeten terwijl ik in de veronderstelling was dat ie er na kwam. Tot dusver was het blijkbaar geen probleem want het werkte prima maar sinds de snelheidsverhoging kreeg ik in de gaten dat er iets niet in orde was. Dat is nu dus gefixed. Doodgewoon een verkeerd gemonteerde adsl-lijn dus.....zonder dat ik het wist. Modem geeft nu keurig het door mij beoogde 3072 aan.
Ik heb die 100 mb opnieuw gedownload in 5 minuten met een snelheid van 323 kbit/sec. Speedtest geeft 332.1 aan. En daar ben ik best tevreden mee.
Bedankt Upsidaisy :thumb:
Groet,
Gerard