Snelkoppelin, schermbeveiliging op desktop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sami_nl

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2002
Berichten
230
Hallo
Tijdje geleden las ik ergens dat hoe je een snelkoppeling van schermbeveiliging op desktop kan plaatsen, maar ik weet niet meer waar en hoe?
Weet toevallig iemand hoe het moet?
Alvast bedankt.
 
Rechtse muisklik/nieuw/snelkoppeling en dan browsen op je pc naar de betreffende screensaver (meestal de windows directory, zoeken naar een .scr bestand).
 
Tik gewoon met zoeken even scr in dan vind je ze allemaal. Rechtsklik op de screensaver en en maak een snelkoppeling.
 
Laatst bewerkt:
Pipoe en Elisa, bedankt voor de reacties.
Gelukt :)
In deze map staan .scr bestanden: Windows/System32
 
Vertel me nog even hoe ;)
Bij mij n.l. niet. Ik klikte, zag in een flits het aquarium en foetsie weer.
Ik denk dat schermbeveiliging op geen moet.
 
Elisa, ik ben bang dat ik niet helemaal goed begrijp wat je bedoelt met je laatste zin.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik was onduidelijk. Ik bedoel ...je kunt de schermbeveiliging met rechtsklik /bureaublad/eigenschappen/schermbeveiliginginstellen op b.v. 80 minuten.
Je kunt ook geen instellen. Kijk maar.
In ieder geval het werkt bij niet.
Ik zou weg willen lopen en dan dat aquarium aan willen zetten. Volgens mij moet ik hem dan als apart progje behandelen.
 
In mijn Windows 98 se heb ik tig snelkoppelingen op m'n taakbalk welke actief worden met een klik. In C:\Windows\System maak ik snelkoppelingen van de leukste .scr's met right-click Snelkoppeling maken. Deze sleep ik dan naar de taakbalk, middels eigenschappen krijgt de shortcut nog een leuke icoon. De schermbeveiliging zelf, zoals beschreven door Eliza, zet ik op geen. Waar de .scr's in XP zitten weet ik ff niet. ;)
 
Elisa, ik zou niet weten waarom het bij jou niet werkt. Ik heb een snelkoppeling op bureaublad gekopieerd en het werkt met een dubbelklik (je kunt het ook op Werkbalk snel starten kopiëren zoals Gezina heeft geschreven). Misschien komt iemand anders met een antwoord.
Succes
 
Dan ben ik dus niet helemaal gek. :D
Alles werkt behalve die scr.
Misschien moet ik die screensaver even opnieuw installeren. Wat ik ook nog kan proberen is hetzelfde met een andere scr doen. Ziekt die dan ook dan moet het ergens een instelling zijn.
Nog 1 vraag aan jullie beiden. Hoe hebben jullie in
rechtsklik bureaublad/eigenschappen/schermbeveiliging-
de schermbeveiliging ingesteld?
Dan val ik jullie niet meer lastig :)
 
Bij mij staan ze zo ingesteld:
<b>Schermbeveiligin: Lichtkrant </b>(Bijna nooit zie je een vogel in de lucht / Zich bedenken, zwenken, terug.)
<b>Wachttijd: 20 m.
Met Wachtwoord beveiligen: Uitgevinkt</b>
Hoop dat het helpt.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Dan ben ik dus niet helemaal gek. :D
Alles werkt behalve die scr.
Misschien moet ik die screensaver even opnieuw installeren. Wat ik ook nog kan proberen is hetzelfde met een andere scr doen. Ziekt die dan ook dan moet het ergens een instelling zijn.
Nog 1 vraag aan jullie beiden. Hoe hebben jullie in
rechtsklik bureaublad/eigenschappen/schermbeveiliging-
de schermbeveiliging ingesteld?
Dan val ik jullie niet meer lastig :)

Zoals gemeld, op geen, ik mep 1x op een snelkoppeling qua taakbalk en huppetee!:)
 
Ik zal het eens net zo als jij instellen. Nu staat ook daar het aquarium.

Bedankt Sami.
 
Graag gedaan Elisa, jij ook bedankt. :)

Gezina, huppetee?
Bij mij is het 2 x op een snelkoppeling qua bureaubladen en hupsakaa!!
:)
 
Idd, indien op 't op het bureaublad 2x, maar ik heb ze staan op de taakbalk en da's 1x. :D
 
Mag ik het zo samenvatten?
1x meppen = Huppetee
2x meppen = Hupsakaa

:D
 
Nou jullie meppen er maar op los.
Ik heb de screensaver van eigenschappen op een andere gezet.
Hoepekee op het visje.
Na 1 tel NEEEEEEEEEE weg is hij weer.
Verdorie. Heb ik weer. En hij is zo gezellig :(
Nou jongens laten we maar geen verdere tijd hieraan besteden. Ik zal eens opnieuw installeren.
Allebei bedankt voor de moeite hoor!!
 
Misschien even een domme opmerking tussendoor maar als je een screensaver handmatig start, en je beweegd daarna nog met de muis, dan stopt hij er ook weer mee.
 
Nou.... ik heb niet zulke vast handen. Ik probeer het meteen.
Nee, maakt niets uit. Doet het 3 tellen als ik mijn handen echt vrij heb en klapt er weer uit. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan