sneller downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

spekkie123

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo
ik download met het programma azureus spellen voor de pc en psp enz..
maar mijn downloaden duurt heel lang zit meestal rond de 24kb per seconde en ik dnek dat dit heel lang is!!
hij geeft ook altijd aan dat ik een NAT probleem heb snap alleen niet wat het inhoud en hoe ik dat op kan lossen!!!:shocked:
als iemand mij zou kunnen helpen!:thumb:

mvg Nick

Je moet fff je poorten forwarden, doe eerst ff het volgende:

ten eerste zou ik utorrent downloaden! klik rechts om het te downloaden ( http://download.utorrent.com/1.7.7/utorrent.exe)

als je dat hebt gedaan

ten tweede moet je ff zegge of je met vista werkt of XP

mvg

Laatst bewerkt:
hallo
maar mijn downloaden duurt heel lang zit meestal rond de 24kb per seconde en ik dnek dat dit heel lang is!!
hij geeft ook altijd aan dat ik een NAT probleem heb snap alleen niet wat het inhoud en hoe ik dat op kan lossen!!!:shocked:

mvg Nick

Wat snel bij mij wilt hij soms niet eens sneller dan 10kbps.
Het probleem is dat bij dat soort programmas er vaak veel meer mensen willen downloaden dan uplaoden.
PC games kun je beter downloaden via Ares P2P,Rapidshare Megaupload, Newsgroups of gewoon wachten tot ze afgeprijst zijn en dan kopen.
Of leen games van een Videotheek en maak er een kopietje van.

Laatst bewerkt:
Je kan altijd beter downloaden bij Private Trackers (nederlandse sites, waar je verplicht moet delen)
je moet je poorten open zettten dan gaat die vaak van 10kbs naar 100 kbs en vaak nog veel hoger

mvg

wil je trouwens weten hoe je poorten open zet?

Heel simpel

hallo

mvg Nick
je moet je poorten forwarden, en ik neem aan dat je torrent bestanden download(natuurlijk), het ligt er hier gewoon aan hoeveel delers er zijn (seeders) hoe meer er zijn hoe sneller het gaat, ik kan geen sites gaan weggeven waar er altijd 20 delers(seeders) zijn, want dat mag niet, omdat daar illegalen downloads opstaan, op die sites, maar als je hebt gedwonload zou ik wel even blijven uplouden, anders is dit eigenlijk niet eerlijk dan pleeg je de zo genoemde hit en run, verder zou ik als ik jou was met nesgroupen gaan downloaden, daar download je al snel 3 mb/sec voor een lagen prijs

Laatst bewerkt:
het lijkt me wel dat je een naam mag geven hoe die site heet tog??
anders moet je ff verwijderen admin

naam van de site thc torrents
Meer mag ik echt niet zeggen

S.V.P GOOGLE IS JE VRIEND!!!

mvg

Owh.. je mag de naam deus wel zeggen, maar de site niet, ik zou er een paar geven.

digi-tor
Allmypower
alltor
btjunkie

Als dit niet mag sorry verwijder het dan maar snel:p

bedankt voor de reacties!~
ik wou inderdaad graag weten hoe ik een poort moet openen want als ik bij u torrent opstart moet bijvoorbeeld een poort open met dacht ik maar 5 cijfers en bij mijn router als ik een poort wil openen staan er ruimte voor 10?? of zit ik bij de verkeerde instelling??
ik gebruik windows xp!\

nick

ik weet anders wel wat, je hoeft dan niet naar je router. We gaan gwn de poort in je firewall open zetten

Ga eerst naar utorrent en naar de opties, en waar je de nummer van de poort kan invullen

Haal die cijfers weg die daar nu staan en vul in: 50005 en druk dan op oke

Nu sluit je utorrent af

Ga naar start / mijn netwerklocaties zie je staan, klik met rechtermuisknop erop dan eigenschappen / je ziet een pctje / klik met rechtermuisknop op pctje / eigenschappen / geavanceerd / instellingen / uitzonderingen / poort toevoegen .

bij naam: Utorrent1

poortnummer: 50005

en dan TCP en dan oke

Nu doe je nog keer poort toevoegen, alles gewoon hetzelfde maar nu doe je UDP aanvinken en dan oke

Nu herstart je je pc

En start je utorrent ( meestal duurt het 10 min voordat die groen word)

en zeg ff of alles gelukt is en dat alles het doet

Laatst bewerkt:
En dan heb je dus uTorrent op poort 50005 gezet en je windows firewall open.
Als je dan op je router nog geen forward hebt ingesteld dan werkt het nog steeds niet.

Je moet ofwel een forward instellen of je router moet uPnP ondersteunen om je NAT groen te krijgen

en als die wel upnp ondersteunt hoef ik verder niks te doen?
als die niet ondersteunt hoe moet ik dan forwarden op de router???

nick

En dan heb je dus uTorrent op poort 50005 gezet en je windows firewall open.
Als je dan op je router nog geen forward hebt ingesteld dan werkt het nog steeds niet.

Je moet ofwel een forward instellen of je router moet uPnP ondersteunen om je NAT groen te krijgen

haha dat is niet waar, zelf heb ik het ook gedaan inplaats van in mijn routermenu in te stellen,. gister heb ik het nog bij iemand gedaan met een speedtouch en het werkt gewoon

oke bedankt!:)
ik zal zo snel mogelijk proberen giser is namelijk internet weg geweest en moet router opnieuw instellen om internet te krijgen!
ik laat het weten of het gelukt is! bedankt!

NICK

@tomtom het werkt niet heb precies gedaan wat je zei!
het zegt een firewall/router limiteerd het netwerkverkeer! je moet een poort openen zodat anderen met je kunnen verbinden!

wat moet ik nu doen???

nick

ik zou allereerst utorrent downloaden ( kijk me eerste bericht bovenaan voor de downloadlink)

Ten tweede licht de snelheid aan de hoeveelheid seeders die er zijn, zijn er 2 seeders of minder dan zal hij niet zo snel downloaden. seeders = delers

maar portforward doe je zo:

Eerst moet je in je routermenu komen:
Ga naar start /uitvoeren / tik cmd (enter) / je ziet zwart schermpje / nu tik je ipconfig (enter)

je ziet standaardgateway staan met erachter getallen die getallen tik je in je internetbalk zonder www of iets ervoor. Nu vraagt die om password en gebruikersnaam die zijn vaak admin, zo niet dan dan staat het bij de uitleg van je router die ik zo ga geven, zowel dan ben je nu in je router menu.

Handleiding: http://www.portforward.com/english/applications/port_forwarding/Utorrent/Utorrentindex.htm
Zoek je router op (staat vaak op de router zelf)

mvg

je zegt tog zelf tjappie als die geen udnp ondersteund, waarschijnlijk heeft die dan 1 van de oudere routers, maar bij alle mensen die ik geholpen heb lukt het gewoon wel
en wie zegt dat die goedgedaan heeft mischien heeft die iets ergens verkeerds ingevuld

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan