Sneller met torrents

Status
Niet open voor verdere reacties.

thechib12

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Hallo!

ik download met torrents met een slome download speed van 150 Kb/s ,(maximale)
heeft iemand trucjes of zo om het sneller te laten gaan?
ik wel eens gehoord van die programma's die het sneller laten gaan,
wel eens geprobeerd, werkte niet
we hebben internet en bellen van hetnet
ik heb al wel poorten geforward, (50005, 6112)
Heb al een speedtest gedaan:

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Laatst bewerkt:
Twee mogelijkheden: geduld hebben; de ene Torrent gaat sneller dan een ander of, 'newsgroups' gebruiken.

Wat dat zijn : (newsgroups?) typ het woord het eens in Google.

Newsgroups, gaat net zo snel ( gratis dan)
en ik wil niet betalen voor download

Je download met een SLOME snelheid van 150 Mb/s :shocked: . Ik denk dat ongeveer de hele wereld jaloers op je is, uitgezonder mss het Amerikaanse leger. Volgens mij bedoel je een andere snelheid :P

Ok. Aan die speedtest te zien (als die wel realistisch is) zit je met 150 kb/s gewoon aan je max snelheid. 1,3/8=0,1625. Dus met een 1,3 Mb verbinding kan je maximaal 160 kb/s halen. Daar zit je zo ongeveer aan. Je zult dan een sneller abbo moeten afsluiten.

Ok. Aan die speedtest te zien (als die wel realistisch is) zit je met 150 kb/s gewoon aan je max snelheid. 1,3/8=0,1625. Dus met een 1,3 Mb verbinding kan je maximaal 160 kb/s halen. Daar zit je zo ongeveer aan. Je zult dan een sneller abbo moeten afsluiten.

Ik denk van niet, volgens mij kan ie maximum 1,3MB/s en niet 1,3 MBIT/s

Ik denk van niet, volgens mij kan ie maximum 1,3MB/s en niet 1,3 MBIT/s

Nee, hij haalt echt maar 1,3 megabit. De afkorting voor megabit is namelijk Mb, die voor megabyte is MB. In die speedtest staat duidelijk Mb (=megabit). Dus door 8 delen. En dan zit hij zo goed als aan zijn maximale snelheid.

klopt niet helemaal, bij mijn test komt hij op 4,63 mb/s uit gedeeld door 8 is dat 0,57....

dus ongeveer 570 kb/s download nu met 600 kb/s tot 900 kb/s :p uitzonderlijk hoog ook voor mij hoor:P

@thechib12

Welk internetabonnement heb je? Wat is dus je theoretische downloadsnelheid?

internetten en bellen van hetnet,
maarik zocht trucs of werkende programma's die ervoor zorgte dat je sneller ging downloaden

Als je theoretische downloadsnelheid niet hoog genoeg is gaan programma's niet helpen hoor... Dus beantwoord mijn vraag aub.:thumb:

Je kunt je download sneller laten gaan door je firewall uit te zetten... maar dat zou ik nooit doen.
Maar het ligt gewoon aan de hoeveelheid seeders en leechers.
Hoe meer seeders hoe sneller de download
Hoe meer leechers hoe slomer de download
Seeders wil zeggen de mensen die de download af hebben en voor je gaan uploaden
Leechers wil zeggen de mensen die van de seeders gebruik maken om hun download sneller af te krijgen
Dus even een voorbeeld:
Er zijn 20 Seeders en 40 Leechers dan worden die 20 seeders verdeelt over die 40 leechers als je in je eentje bent en je hebt 20 seeders gaat je KB per sec. sneller als dat je 10 seeders hebt.
(maar ik kan het ook mis hebben)

klopt niet helemaal, bij mijn test komt hij op 4,63 mb/s uit gedeeld door 8 is dat 0,57....

dus ongeveer 570 kb/s download nu met 600 kb/s tot 900 kb/s :p uitzonderlijk hoog ook voor mij hoor:P

Het ligt ook aan het moment van je test ;). Als je ondertussen nog andere dingen doet (bijvoorbeeld downloaden) zal de test lager uitvallen. Als je het "echt" wil testen moet je alle programma's die verbinding maken met internet uitschakelen (dus ook sommige windows programma's als windows update). Dan weet je het pas precies. Ik denk dat jou snelheid namelijk dan wel wat hoger is. Sowieso gaat het meestal in hele getallen, dus ik denk dat je 5 of 6 mb/s hebt ;)

Je kunt je download sneller laten gaan door je firewall uit te zetten... maar dat zou ik nooit doen.
Maar het ligt gewoon aan de hoeveelheid seeders en leechers.
Hoe meer seeders hoe sneller de download
Hoe meer leechers hoe slomer de download
Seeders wil zeggen de mensen die de download af hebben en voor je gaan uploaden
Leechers wil zeggen de mensen die van de seeders gebruik maken om hun download sneller af te krijgen
Dus even een voorbeeld:
Er zijn 20 Seeders en 40 Leechers dan worden die 20 seeders verdeelt over die 40 leechers als je in je eentje bent en je hebt 20 seeders gaat je KB per sec. sneller als dat je 10 seeders hebt.
(maar ik kan het ook mis hebben)

Klopt inderdaad, maar als je snelheid zelf niet hoog genoeg is kunnen er nog zoveel seeders zijn, sneller gaat het nog niet. Zie het als een auto. Als je auto maar 100 km/uur gaat, kan je nog zo erg je best doen op de snelweg, sneller dan 100 ga je nooit ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan