Sneltoetsen voor autocorrectie Maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesse2

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Ik gebruik een formulier om data in te voeren. nu zou ik de auto correctie bij invoervakjes met keuzelijst graag anders hebben. op het moment vult hij automatisch aan vanuit de keuzelijst.

ik zou graag:

*alleen autocorrectie als er een bepaalde toets word ingedrukt

*nog een keer diezelfde toets indrukken geeft de volgende en suggestie

*en bij dit alles het liefst de keuzelijst geminimaliseerd houden

*liefst pijltje rechts of iets dergelijks zodat het met één hand te bedienen is en er met de andere hand getypt kan worden

*pijltjes omhoog en omlaag net zoals tab kunnen gebruiken

Jesse

Laatst bewerkt:
Ik snap je vraag niet; welke bepaalde toets? Je kunt <Autoaanvullen> aan- of uitzetten. In het eerste geval zoekt access de eerste waarde op die aan de zoekopdracht voldoet. Als ik een letter intyp die geen waarden oplevert, blijft de lijst leeg. Dan weet ik dus al ogenblikkelijk dat er geen optie is die met die letter begint. Dus als ik een keuzelijst heb met Plaatsnamen, en ik typ de letter N, dan zie ik de eerste plaatsnaam die met die letter begint. Typ ik een volgende N, dan houdt het feest op, want er is geen plaatsnaam die met NN begint. Maar dat geeft ook niet, want ik weet heus de tweede letter wel van de plaats die ik zoek.
Bovendien kan ik, als ik de rest van de lijst wil zien, met <Alt>+<Cursorpijl naar beneden> de lijst openen, en vervolgens met je pijltjestoetsen door de lijst bladeren, vanaf de geselecteerde letter. En je kunt nog steeds in de keuzelijst doortypen, om de zoekactie verder te verfijnen.

Ik kan eerlijk gezegd geen enkele toepassing verzinnen waarbij ik met een aparte knop door de opties wil kunnen bladeren....

Bedankt voor je snelle reactie.

bv ik tik in n - systeem geeft naarden aan ik druk op pijltje rechts en naaldwijk komt tevoorschijn ik druk nog een keer en nuidermeer komt tevoorschijn
het liefst zou ik hierbij de keuzelijst niet uitvouwen

ook zou navigeren met pijltjestoets Up en Down makkelijk zijn.
ik zou graag een soort van 1 hand navigatie te maken.

(BV.

met je linkerhand tik je n in je klikt met je rechterhand op pijltjestoetsrechts om het juist woord met n te vinden.
wil je snel even terug dan kun je snel en makkelijk door de vakjes navigeren met de up en down pijltjes.)

up en down navigatie werk altijd al standaard maar als een vakje gefocust is werkt dit niet en bij tab werkt navigatie dan wel.

misschien stel ik wel een beetje overdreven vragen. maar ik heb nog niet zoveel ervaring met acces en weet niet wat er allemaal mogelijk is.

Jesse

Laatst bewerkt:
Navigeren met pijltjestoetsen kan zowiezo wel; daarvoor hoef je alleen maar met <Alt>+<Down> de lijst te openen, en dan kan je met de pijltjestoetsen bladeren. Wil je de suggestie wekken dat de keuzelijst niet wordt uitgevouwen, dan is dat een kwestie van het aantal rijen instellen op 1. Dan vouwt hij wil uit, maar met één record zichtbaar. De rest is weer met de toets <Down> en <Up> door de lijst lopen. HEt enige is, dat je met twee toetsen de lijst moet openen.... Daar kun je twee dagen tegen aan programmeren om dat te automatiseren zoals jij dat wilt hebben, maar dat ga ik toch echt niet doen.... Als ik echt niks meer te doen heb in het leven, dan ga ik dat soort macrootjes wel een keer bouwen ;)

ok bedankt voor je reactie. ik heb al het een en ander gerommeld met het openen dus dat zal geen probleem vormen.
aantal rijen op 1 is een goeie tip daar ga ik zeker wat aan hebben. twee dagen programmeren zie ik ook niet zitten ;)
ik sluit deze vraag af. bedankt voor je reacties en tot ziens :)

Jesse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan