• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Snooker

Tech8

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2014
In bijlage een sheet voor het tellen van de punten die gemaakt worden bij snooker.
Als je naar snooker op TV kijkt, dan komt er op het laatst de Remain punten op het scherm.
In mijn voorbeeld kan je bij speler 1 en of speler 2, de gepotte kleur in geven (kolom B5 en E5)
zoals nu in voorbeeld, zie je in cel O15 dat er al 12 van de 15 rode ballen zijn gepot.
Dus in cel O2 zou een formule moeten komen die uitrekent hoeveel punten er nu nog maximaal (Remain) kunnen gemaakt worden.
deze formule moet maar in werking treden vanaf dat cel O15 op 10 staat.

Dank bij voorbaat voor het mee na denken.

Groet,
Tech8

PS: ik werk met O365

Bijlagen

Hier een klein gedeelte van je oplossing.
Bestand een beetje opgeschoond en wat verwijderd wat mijns inziens overbodig is.

Bijlagen

Nu loop ik tegen het volgende aan,
Als er bvb 6 frames moeten gespeeld worden, dan zou de score na elke frame moeten bijgeschreven worden bij de juiste speler.

Groet T8

PS: ik werk met O365

Bijlagen

Moeten al deze 6 frames bewaard blijven?

Dat zal dan via VBA moeten gaan en daar waag ik mij niet aan.
Bericht automatisch samengevoegd:

Heb je nog iets aan #3?

Dat zal dan via VBA moeten gaan en daar waag ik mij niet aan.
Zal de juiste sheet hier zetten, hier heb ik zelf al vba geschreven, maar ik ben niet sterk genoeg onderlegd voor iets ingewikkeldere vba te schrijven.
Gelieve de kolommen tussen BA en BX niet te verwijderen, deze zijn hulpkolommen.

Tech8

Bijlagen

Is het niet handiger om 1 invoer formulier te hebben voor beide spelers?

Bijlagen

Is niet wat ik wil ik geef alleen een andere optie weer.
Ik hoef niet met het bestand te werken.

Maar ik zie het al je hebt niets aan mijn inbreng want ook geen reactie op #3 gehad

Maar ik zie het al je hebt niets aan mijn inbreng want ook geen reactie op #3 gehad
Sorry, dacht dat ik daar op gereageerd had.
De waardes die je verwijderd had, worden in de originele sheet wel gebruikt, dus die mochten niet weg.
Jouw antwoord op mijn vraag was bruikbaar, maar ondertussen had ik ook iets gevonden om tot het gewenste resultaat te komen.
Ik ben momenteel nog aan het kijken welke oplossing ik zal gebruiken in mijn definitieve sheet.

Allezins toch al bedankt om mee te denken, jij komt steeds met toffe oplossingen.

Groet,
Tech8

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan