Software kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj_sj

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Ik ben de software van mijn netwerk kaart kwijt (merk sweex) weet iemand raad??

Geplaatst door dj_sj
het gaat om de netwerkkaart in de andere PC
De software kun je toch uit de link van Guus abc downloaden en op de andere pc installeren?:confused:
Meestal is de software niet zo groot van netwerkkaarten en kunnen deze op een floppy zetten.

Hier even op de juiste kaart klikken. Je krijgt dan in het midden de juiste driver voorgeschoteld.

Guus.

software is erg raar met Ms dos enzo!! ik snap er niks van!!

sj

sorry maar als je op setup klikt (van het gedownloaden programma) krijg je een MS dos schermpje met opties maar in die opties kan ik weinig mee hij doet niks je kunt alleen een beetje op en neer naar andere opties (ook die doen niks)

Zou er geen install zijn met gewoon een installatie of moet dat altijd met MS dos ????

sj

Geplaatst door dj_sj
Zou er geen install zijn met gewoon een installatie of moet dat altijd met MS dos ????
Vertel even precies welke netwerkkaart je hebt. Kijk anders hier nog even.
Dan kan ik het ook even bekijken.

Guus.

van jouw link heb ik de bovenste netwerk kaart voor internet via de router (als ik me niet vergis ik zit niet thuis maar op school namelijk):)

sj

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het toch met dat DOS-scherm zult moeten doen.
Ik heb dat bestand even uitgepakt en op Setup.exe geklikt.
Ik heb geen netwerkkaart, dus ik zie het scherm dat je in de bijlage ziet.
Daar staat onderaan Press Space Bar to Exit SETUP.EXE.
Als ik dat doe wordt het scherm keurig afgesloten.
Bij mij doet het dus precies wat het moet doen.
Lees het scherm dat bij jou verschijnt nog eens goed. Misschien zie je wat over het hoofd.
Maak anders, als je weer thuis bent, met Alt + Print Screen even een afdruk van dat Setup-scherm en stuur het mee als bijlage, zodat ik kan zien hoe het eruit ziet.

Guus.

Laatst bewerkt:
ok guus ik zal nog een keer proberen als ik thuis ben !

maar wat ik wou weten: Wat moet je als eerste aanklikken??

sj

Geplaatst door dj_sj
maar wat ik wou weten: Wat moet je als eerste aanklikken??
Als je het zip-bestand hebt uitgepakt heb je een stel mappen en een stel bestanden.
In die bestanden klik je op Setup.exe (zie bijlage).

Guus.

Laatst bewerkt:
sorry maar dat wist ik al

Ik bedoel wat meot je aanklikken na het openen van setup

(ik zal wel een screenshot sturen van het menuutje!

sj

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Fais
Als dit echt een sweex lan kaartje is dan kun je op de onderzeide van het kaartje een nummer terug vinden dit begind met LA gevolgt door 6 cijfers met dit nummer kun je op de sweex site de juiste drivers vinden.
De juiste drivers zijn al gevonden (LA000030). Alleen het installeren lukt nog niet.:rolleyes:

Guus.

Geplaatst door Guus abc
De juiste drivers zijn al gevonden (LA000030). Alleen het installeren lukt nog niet.:rolleyes:

Guus.

Welke PCI revisie heb je in je computer deze kaart heeft pci revisie 2.2 nodig op een latere revisie werkt deze kaart echt niet dan kan ik je aan raden om hem om teruilen bij jou dealer en een LA000010 of LA000020 te nemen. ;) groetjes

Specs :

PCI local bus specificatie revisie 2.2

Conformeert met IEEE 802.3 10BASE-T en IEEE 802.3u 100BASE-TX normen
snelheid van 10 of 100 Mbps
Realtek Chipset 8139
On-board socket voor een optionele boot ROM
1 diagnostische LED
Wake On LAN functie

Geplaatst door Fais
Welke PCI revisie heb je in je computer deze kaart heeft pci revisie 2.2 nodig op een latere revisie werkt deze kaart echt niet dan kan ik je aan raden om hem om teruilen bij jou dealer en een LA000010 of LA000020 te nemen. ;) groetjes

Specs :

PCI local bus specificatie revisie 2.2
Conformeert met IEEE 802.3 10BASE-T en IEEE 802.3u 100BASE-TX normen
snelheid van 10 of 100 Mbps
Realtek Chipset 8139
On-board socket voor een optionele boot ROM
1 diagnostische LED
Wake On LAN functie
Sorry, maar ik snap geen barst van je technobabble.
Dj_sj heeft, zoals je hier kunt lezen een format en daarna een schone installatie van Win 98 uitgevoerd. (Dat is zijn tweede computer. Dit is zijn hoofdsysteem.)
Vervolgens kwam hij erachter dat hij de software van zijn Sweex netwerkkaart kwijt was.
Die netwerkkaart is volgens hem een 10/100 Mbit PCI LANCARD.
Volgens de website van de fabrikant hoort daar driver LA000030 bij.
Toen hij die had gedownload, wist hij niet precies hoe hij met het DOS-venster dat dan verschijnt verder moest.
Ik wacht nu even op zijn verdere berichten.
Maar als jij het allemaal beter weet, dan horen we het graag natuurlijk.

Guus.

Laatst bewerkt:
Nou de PCI revisie 2.2 is pas beschikbaar in de nieuwere PIII systemen en de PIIII systemen.

Als je systeem dus ouder is als PIII doe dan verder geen moeite om deze kaart teinstalleren.

Groetjes,

BTW deze driver moet zekers werken doet het bij mij ook.

Drivers LA000030:
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=263&s=2

We schieten er meer mee op als je zonder al die technische prietpraat over PIII en PCI revisie zou vertellen hoe je hem dan wél kunt installeren. Die kaart werkte voor de herinstallatie van win 98 goed, dus hij heeft alleen maar de juiste drivers nodig. Als dat dus niet de LA000030 is, dan horen we van jou graag welke hij dan wel moet hebben. En graag in gewone taal. Op uitdrukkingen als "Conformeert met IEEE 802.3 10BASE-T en IEEE 802.3u 100BASE-TX normen" zitten we echt niet te wachten.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan