Software licentie scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snoop36

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2002
Wie o wie weet een tool, het liefst gratis, die je pc's kan scannen op aanwezige software en bijhorende licenties?

Ik heb al op het forum gezocht, maar kan niet 123 wat vinden.. Voor de meeste pakketten moet betaald worden, natuurlijk ben ik het liefste opzoek naar een gratis tool, of eentje die niet al te prijzig is.

Mijn dank is groot voor iedere reactie.

bedankt voor de snelle reacties...Belarc scant goed, afgezien van de licenses...

Aida zal waarschijnlijk zijn wat ik zoek, maar kan dit tooltje ook een netwerk scannen?

Geplaatst door Snoop36
Aida zal waarschijnlijk zijn wat ik zoek, maar kan dit tooltje ook een netwerk scannen?
Ik weet niets van netwerken, maar je kunt het gewoon proberen.

Guus.

Geplaatst door Snoop36

Wat wil je precies weten ?

Als ik Aida opstart krijg ik alles te zien behalve die licenties zoals in de screenshot hierboven van Guus.

Geplaatst door Snoop36
Als ik Aida opstart krijg ik alles te zien behalve die licenties zoals in de screenshot hierboven van Guus.
Misschien probeer je dan iets te bekijken wat je helemaal niet mag zien.
Als je het over een bedrijfsnetwerk hebt is het heel goed mogelijk dat die optie geblokkeerd is door systeembeheer.
Of Aida32 kan gewoon geen netwerk scannen.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ja dat zou inderdaad kunnen daar dacht ik zelf ook al aan.. maar ik ben hier lokaal ondersteuner en moet voor mijn systeembeheerder even zo'n tooltje zoeken :)

Ga in het menu Rapport eens naar Netwerk rapport assistent en volg de aanwijzingen van de wizard.
Misschien vind je op die manier wat je zoekt.

Guus.

In de netwerk assistant kan je inderdaad instellen dat je je netwerk alleen op licenties wilt laten scannen. Maar ik weet niet of op de te scannen pc's dan aida moet draaien met de optie accept incoming connections aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan