• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SOM ALS formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

youdeni

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Vraagje,

Ik wil graag een aantal gegevens optellen die aan meerdere criteria voldoen. Met de SOM ALS formule kan ik maar 1 criteria opgeven. Ik heb een voorbeeld toegevoegd om het geheel wat te verduidelijken

Bijlagen

SOMPRODUCT functie...

Zoek in het forum want deze vraag komt heel vaak voor.

Vraagje,

Ik wil graag een aantal gegevens optellen die aan meerdere criteria voldoen. Met de SOM ALS formule kan ik maar 1 criteria opgeven. Ik heb een voorbeeld toegevoegd om het geheel wat te verduidelijken

Code:
=SOMPRODUCT((A9:A18="Wilma")*(B9:B18="PC")*(C9:C18))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Super Ron,

Ik ga het meteen proberen, bedankt voor je snelle reactie!

Even voor mij begrip waarom staat er in de formule * terwijl je optelt

Super Ron,

Ik ga het meteen proberen, bedankt voor je snelle reactie!

Even voor mij begrip waarom staat er in de formule * terwijl je optelt

Omdat anders de aantallen Wilma (3) en PC (4) bij elkaar optelt bij het totaal van kolom C (1179).
Met * wordt het gezien als soort eenheid, dus én de naam is Wilma én het gaat om PC.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Weten jullie ook als ik het aantal wil hebben ipv de som??

vervolg

Hoi,

Ik heb een soortgelijke vraag als de originele post. Ik wil in principe hetzelfde resultaat, maar bij mij is de data afkomstig van een externe link waardoor er onder de data een hoop #N/A staan. De SUMPRODUCT functie werkt op dat moment niet meer. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?

mvg,

Bijlagen

=ALS(TYPE(orginele formule waar #n/b uitkomt))=16;"iets ter vervanging van #n/b";"orginele formule waar #n/b uitkomt")

hiermee vervang je #n/b
bv door"" lege cel

=ALS(TYPE(orginele formule waar #n/b uitkomt))=16;"iets ter vervanging van #n/b";"orginele formule waar #n/b uitkomt")

hiermee vervang je #n/b
bv door"" lege cel

Waarom geen:
=ALS(ISFOUT(...

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan