• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SOM.ALS met een ondergrens van 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Welies

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Berichten
128
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een formule (bv. SOM.ALS) die bij het bereiken van een ondergrens van 0 stopt met tellen (er zijn wel meer resultaten, waardoor bij doortellen een - getal ontstaat). Daarbij dient de datum bij het bereiken van de 0 grens, afgetrokken te worden van de inkoopdatum en weergegeven te worden in het aantal dagen dat hiertussen zit.

In de bijlage heb ik eea verduidelijkt.

Alvast dank voor de hulp!

Gr. Vincent

Bekijk bijlage max_aantal.xlsx
 
Welies,

Wil je je eigen voorbeeld nog een goed bekijken en lezen, ik begrijp niet goed wat je met B7 en C22 wilt/bedoeld
 
Voor D15:
Code:
=MAX(0;B15-SOMMEN.ALS(B2:B12;A2:A12;A15))

Voor E15 heb ik nog niets.
 
Welies,

Kijk eens of dit je goedkeuring kan wegdragen.
 

Bijlagen

  • Welies_max_aantalv2_HelpMij_1.xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 23
Hallo Ad,
Dank voor je reactie. De formule in cel E15 lijkt weinig te doen: bij het aanpassen van het aantal in B3 naar 50, blijft E15 3 maanden en 12 dagen aangeven. Ook andere aanpassingen in de data geven hetzelfde resultaat.
Vincent
 
Vincent,

Ik ben er van uit gegaan, dat als op 4-1-2013 het aantal "ingekocht" heeft bereikt er niet meer geleverd word. Dus vanaf 4-1-2013 komt artikel A toch niet meer voor in het rijtje?
Of ontgaat mij hier iets?
 
Ad,

Dat klopt, echter als ik het aantal in B3 aanpas naar 50 en de datum in C3 aanpas naar 21-1-2013, zou het resultaat in E15 "1 maand" moeten zijn. Deze blijft nu ongewijzigd.
Vincnet
 
Volgens mij klopt het toch, na 21-1-2013 is er geen levering meer.
 

Bijlagen

  • Welies_max_aantalv2_HelpMij_1_06062013.xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 18
Hoi Ad,
Ik zie al wat er "mis" gaat: Je hebt in jouw sheet alle aantallen leeg gelaten zodra een aantal is bereikt. Echter hoe ik de formule wil gaan gebruiken is dit niet het punt dat er geen A artikelen meer binnenkomen. Als, in het voorbeeld, dus de 100 is bereikt voor artikel A, kan het zijn dat er na die datum wel degelijk A artikelen worden geleverd. Alleen wil ik de tijd meten tussen het moment dat er ingkocht is en wanneer de 100 stuks geleverd zijn, wat daarna gebeurt is niet meer relevant.

Gr. Vincent
 
Vincent,

Ik ben bang dat er dan VBA aan te pas gaat komen, en dat is nu net niet mijn ding.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan