• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som telt niet op of trekt niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

dbijman

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Goedenavond,

Ik heb vanuit meerdere excel bestanden, gegevens gekopieerd.

Nu heb ik van die gegevens 2 kolommen echt nodig.

Dit is de bruto en netto kolom, normaal kan ik een som maken voor optellen of aftrekken, echter nu wordt er helemaal niks uitgerekend, niet met Autosom, of functie plakken.

Echter, wanneer ik 2 kolommen toevoeg en daar dezelfde waarde invoer, dan kan ik wel optellen of aftrekken.
Het kopieren van de kolommen bruto netto helpt niks.

Staat er ergens iets niet goed, of kan het niet wat ik wil. (Lijkt mij van wel, maar heb geen idee hoe ik het voor elkaar krijg.).

Thanks voor de eventuele antwoorden.

Zit er geen tekst tussen, gaat het echt om getallen (en/of staat er een foutmelding tussen)?
Excel 2003 maakt er geen probleem van overigens.

Hoe is de opmaak van die kolommen ??
of beter de celeigenschappen word die soms als tekst behandeld/ingesteld ??

ik heb er hier ook geen problemen mee :confused:
dus roep maar wat :o

Som

Heren,

Bijgevoegd het voorbeeld een excel voorbeeld.

Wat in de gele kolom staat, komt uit meerder excel bladen.

Wat in het rood staat, tik ik zelf over en dan kan ik wel een som maken.

Groeten

Laatst bewerkt:
Hoi dbijman,

Zet ergens in het blad een 1, klik op kopieren.

Kies het bereik van de (tekst)getallen, kies plakken speciaal, vink vermenigvuldigen aan en druk op ok.

Haal de 1 weg.

Jeroen

de opmaak

Je zit ook dat in die cellen groene hoekjes staan
en als je daar op klinkt meld ie dan ook dat het getal als tekst is opgemaakt :o
dus "moet " je de opmaak veranderen in standaart of getal en dan teld ie weer ;)

Hallo,

Harstikke bedankt.
PRobleem is inderdaag opgelost.

Bedankt.
Allemaal.

Ik zal hem gelijk sluiten.

Groeten,
Debora

Martiny zei:
Je zit ook dat in die cellen groene hoekjes staan
en als je daar op klinkt meld ie dan ook dat het getal als tekst is opgemaakt :o
dus "moet " je de opmaak veranderen in standaart of getal en dan teld ie weer ;)

Ik heb het geprobeerd maar dat doet hij dus echt niet. Maar op de andere manier is het me wel gelukt.

Ik ben niet boos

Beste

Als je toch op zo'n cel gaat staan met zo'n groen hoekje
Dan komt daarnaast een vierkantje met uitroepteken en daar kan/moet je dan de opmaak veranderen :o
MAAR:
De Methode van @jzeedijk is inderdaad veeel makkelijker en zeker voor meerdere cellen :)
ZO:
Hebben we allebei vandaag weer wat geleerd :thumb:

en daar gaat het toch OM :cool:

Als je meerdere cellen met dezelfde opmaakfout naast of onder elkaar hebt, dus met dat groene driehoekje, kan je al die cellen tegelijk selecteren en via dat vierkantje de opmaak aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan