Hallo,
Een vraag. Ik zoek een formule (ik denk dat het sommen.als is), om excel te laten berekenen als aan twee voorwaarden wordt voldaan.
Als voorbeeld een excel bestand toegevoegd.
Op tabblad balans wil ik in kolom B2 de bedragen optellen die komen uit tabblad mutaties kolom C. Kolom B van tabblad mutaties moet overeenkomen met het nummer in kolom A van tabblad balans. Maar alleen als ook het kwartaal overeenkomt. Dus in kolom B van tabblad balans alleen de bedragen van kwartaal 1, maar in kolom C van tabblad mutaties een optelling van kwartaal 1 en 2.
Rekening 1500 zou in kwartaal 1 een waarde moeten hebben van: 730 en tot en met kwartaal 2: 740.
Het is een onderdeel van een groter geheel, dus opties als draaitabellen indien mogelijk kan niet.
Ik hoor het graag.
Een vraag. Ik zoek een formule (ik denk dat het sommen.als is), om excel te laten berekenen als aan twee voorwaarden wordt voldaan.
Als voorbeeld een excel bestand toegevoegd.
Op tabblad balans wil ik in kolom B2 de bedragen optellen die komen uit tabblad mutaties kolom C. Kolom B van tabblad mutaties moet overeenkomen met het nummer in kolom A van tabblad balans. Maar alleen als ook het kwartaal overeenkomt. Dus in kolom B van tabblad balans alleen de bedragen van kwartaal 1, maar in kolom C van tabblad mutaties een optelling van kwartaal 1 en 2.
Rekening 1500 zou in kwartaal 1 een waarde moeten hebben van: 730 en tot en met kwartaal 2: 740.
Het is een onderdeel van een groter geheel, dus opties als draaitabellen indien mogelijk kan niet.
Ik hoor het graag.