• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SOMPRODUCT Horizontaal en verticaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donestea

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2021
Goedemiddag allen.

Ik probeer de resultaten uit een tabel weer te geven. Hierbij wil ik bijvoorbeeld alle uren van projecten in week 1 2023 weergeven in tabblad "Data" in cel B2. De weeknummers staan op een rij en de jaartallen in een kolom in tabblad "Invulsheet". Eerst heb ik dit geprobeerd met SOMMEN.ALS, maar dat schijnt niet te kunnen. Via Google kwam ik op dit forum terecht en zag ik het volgende topic: https://www.helpmij.nl/forum/showth...-als-met-voorwaarden-horizontaal-EN-verticaal. Dit is ook precies mijn situatie, maar om de één of andere reden krijg ik de formules uit dit topic niet werkend op mijn eigen dataset.

Op basis van de tabel in tabblad "invulsheet" zou de waarde van de projecten in week 1 - 2023 26 moeten zijn (E2, E4 + E5), maar de formule geeft "0" als resultaat terug. Ben inmiddels al even aan het stoeien hiermee, maar ik kom niet verder dan dit.

Hulp is erg welkom. Wat doe ik fout?

Alvast bedankt.

Bijlagen

Bedankt voor je reactie. Met de totaalrij kan ik niet de specificatie maken die ik wil (tenzij ik iets over het hoofd zie). Met een totaalrij krijg ik namelijk de totalen van de week van alle jaren. In casu dus week 1 van 2023 én 2024. Ik wil juist een splitsing maken tussen 2023 en 2024 en mogelijk daarna 2025 etc.

Hallo,

Is bijgevoegd voorbeeld misschien iets?
Even iets anders aangevlogen.

Bijlagen

Hallo,

Is bijgevoegd voorbeeld misschien iets?
Even iets anders aangevlogen.

Dit gaat zeker helpen! Ontzettend bedankt! Mag ik vragen hoe je de weeknummers onder "WkNr" hebt gekregen? Had ook een poging gewaagd met een draaitabel, maar toen moest ik de individuele weeknummers aanvinken en kreeg ik het absoluut niet zo mooi.

Nogmaals dank!

Hallo,

Het e.e.a. voor elkaar gekregen met power query.
Ik weet niet welke versie jij gebruikt.
Power query is beschikbaar vanaf Excel 2016 en hoger of office 365.

Probeer deze eens...
Code:
=SOMPRODUCT((Test[Jaar]=$B$1)*([COLOR="#FF0000"][B]--[/B][/COLOR]Test[[#Kopteksten];[1]:[52]]=A2)*Test[[1]:[52]])
Je probeerde een getal (1) in de kolom met een tekst ("1") in de tabelkop te vergelijken. Dat gaat niet goed...
De -- maakt van tekst een getal. Dan krijg je wel de gewenste resultaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan