Sony Vaio start sinds gisteren niet meer op :(!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

xmarijnex

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2012
Mijn Sony Vaio VGN-AR61M wil sinds gisteren niet degelijk meer opstarten. eergisteren begonnen de problemen na een windows update. Heb toen, voor de zekerheid, een back-up van alle bestanden gemaakt op een externe harde schijf. Vandaag wilde ik de laptop formatteren, maar na continue te blijven hangen op het inlog/opstartscherm viel 'ie uit (laptop was wel degelijk hard aan het denken. Eerste letter van wachtwoord had 'ie al geladen). Na herhaaldelijk opnieuw opstarten lukt het niet meer om in een veilige modus te komen. Enkel Vaio opstartscherm en daarna zwart met een knipperende cursor in de linker bovenhoek.
De laptop staat veelvuldig aangesloten aan het netsnoer. Heb gepoogd die een avondje eruit te houden en vanmorgen de laptop zonder extra stroom op te laten starten, maar dat wil niet baten.
Ik krijg overigens de cd/dvd niet meer open aangezien ik las dat enkele van jullie forumleden het hadden over opstarten vanuit een cd.
Hebben jullie soms ideeën wat te doen? Anders moet ik er even mee naar de winkel.
Bij voorbaat dank!!!

Sorry geen oplossing, wel twee algemene tips.

Een cd-rom speler kan je vaak openen door iets duns (bijvoorbeeld een uitgevouwen paperclip) in een gaatje op het apparaat te steken.

Om een laptop volledig te resetten, als deze is vastgelopen, dien je en de stroomkabel los te halen en de batterij eruit te halen.

Welke Windows versie gaat het trouwens om?

Bedankt voor je reactie MicMokum. Het gaat om Windows Vista. Nu overigens wel de cd-rom speler kunnen openen. Heb zojuist de batterij eruit gehaald en weer terug geplaatst, maar dat maakt geen verschil. Gisteren kon ik nog wel in de veilige modus komen. Vind het vreemd dat dit vandaag niet meer lukt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien je aangaf de boel toch te willen formatteren, kan je wel van cd-rom/dvd booten?

Dan kan je namelijk de boel opnieuw installeren. (Mits je installatie schijfje hebt)

Aangezien je aangaf de boel toch te willen formatteren, kan je wel van cd-rom/dvd booten?

Dan kan je namelijk de boel opnieuw installeren. (Mits je installatie schijfje hebt)

Jaaaa MicMokum, ik heb goed nieuws. Enkele dagen verder is het dan toch gelukt de laptop enigszins aan de praat te krijgen. Na twee dagen rust lukte het om met F10 op te starten. Alle hardware getest en er is niets defect. Nu de laptop teruggezet naar fabrieksinstellingen. Weer mooi schoon. Echter nog één 'probleem' rest mij. De vaio kan nog geen verbinding maken met een draadloos netwerk. Ook kan ik in het Netwerkcentrum onder het kopje delen en verkennen geen wijzigingen aanbrengen. Heb jij enig idee? Kan het zijn dat er iets misgegaan is met het besturingssysteem van de interne adapter? Via eigenschappen geeft ie aan gewoon goed te werken.
Bedankt nog voor je hulp van de week. Dacht eerder echt dat ie aan het overlijden was ;)
Groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan