soortgelijk prog als getdataback

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicthepirate

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
hey,

ik heb een probleem met mijn externe harde schijf. door een fout bij het kopiëren van bestanden, wordt ze op geen enkele computer meer herkend. ik heb eerst geprobeerd met een programma (de naam ontsnapt me), maar daarmee duurde het ongeveer 136 uur om mijn schijven te scannen. die kelk heb ik me laten passeren.
dan heb ik het programma GetDataBack versie 3.03 for NTFS gedownload. daarmee vond ik na een klein uurtje zowat alle informatie terug. maar zoals velen al zullen ondervonden hebben kan je met de trialversie de bestanden niet kopiëren.
ik vroeg me af of er gelijkaardige programmas zijn, maar dan volledig gratis?

groeten

zal even mijn probleem schetsen...

ik kocht een maxtor personal storage van 200gb. hij werkte perfect tot ik op de laptop van mijn vader een map met fotos wou kopiëren. om een of andere bizarre rede heb ik de kabel van de externe harde schijf te snel uitgetrokken. op het scherm van de laptop kwam een foutmelding ivm 'fout bij kopiëren van bestanden'. sindsdien wordt de harde schijf op geen enkele computer meer herkend. maar als ik bij 'schijfbeheer' kijk, dan zie ik de schijf wel staan, maar dan is ze niet toegewezen. aangezien zowat al mijn foto's, muziek, video's,... op de schijf staan wil ik ze zéker niet herformatteren, maar liefst zo veel mogelijk (indien mogelijk alles) recoveren.

hopelijk bestaat hier een simpele oplossing voor...

Hoi !

Download es Testdisk: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download, zet het op een schijf en start daarvan op.

Kijk ook even hier: http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-285177.html

Succes,

Harry.

bij testdisk selecteerde ik de externe harde schijf. eerst zei hij 'no partition is bootable'. na een scan kon ik kiezen tussen 'add partition', 'load back up' of 'continue'. ik weet niet juist wat ik hier moet doen...

bedankt al voor de gegeven respons. ;)

Doe eens eerst advanced en boot, kijk of de gegevens van de backup goed zijn, zo ja, zet die terug.

'no partition avaible' als ik op Advanced klik.

ik ken Testdisk niet goed, dus vergeef me mijn onwetendheid aub. ;)

bij testdisk selecteerde ik de externe harde schijf. eerst zei hij 'no partition is bootable'. na een scan kon ik kiezen tussen 'add partition', 'load back up' of 'continue'. ik weet niet juist wat ik hier moet doen...

bedankt al voor de gegeven respons. ;)

Vreemd dat hij aangeeft geen partitie te hebben terwijl je wel bovenstaande optie krijgt, kies daar eens voor load backup.

Je kunt ook even kijken met PTEDIT32
welk type er wordt aangegeven, kies wel de goede schijf, of zet hier een screenshot neer, indien hij in FAT32 was geformateerd dient daar een 0B of een 0C te staan, en bij een NTFS partitie een type 07.

oké, ik click op 'load backup'
hij geeft dan aan 'choose the backup you want to restore:' meer niet. ik zie geen back up bestanden staan waartussen ik kan kiezen of zo.

in PTEDIT32 krijg ik enkel nulletjes als gegevens bij mijn externe harde schijf. ter vergelijking, bij mijn vaste harde schijf krijg ik wel gegevens en daar staat een 07...

oké, ik click op 'load backup'
hij geeft dan aan 'choose the backup you want to restore:' meer niet. ik zie geen back up bestanden staan waartussen ik kan kiezen of zo.

in PTEDIT32 krijg ik enkel nulletjes als gegevens bij mijn externe harde schijf. ter vergelijking, bij mijn vaste harde schijf krijg ik wel gegevens en daar staat een 07...

Doe het nog eens met TestDisk, schijf aangeven, Intel, analyse, proceed, worden daar partities in het groen weergegeven?

Ja of nee, enter en search gebruiken.

na de eerste analyse: 'no partitions found!'

na de search vindt hij wel een partitie 'HPFS - NTFS'

Laatst bewerkt:
Probeer die te herstellen, indien het een NTFS partitie was.

Meestal staat er een FAT32 partitie op een externe schijf, misschien ooit aangepast?

er staat NTFS in de naam, dus ik vermoed dat het dat ook zal zijn. heb er nooit iets aan veranderd. heb de schijf in amerika gekocht en ben ze meteen beginnen gebruiken. ik heb er dus nooit iets aan ingesteld of zo...

je zei dat ik moest proberen om ze te herstellen. maar hoe doe ik dat? :o kheb op de partitie in het groen (de enige die er stond) op 'enter' gedrukt en nu krijg ik de opties 'quit' of 'write'...

ik wil echt niets verkeerd doen waardoor al mijn data weg is, daarom vraag ik het nog eens extra he. :)

Tja, nu werkt hij lekker, .........not.:rolleyes:

Write lijkt mij een goede optie, het is overigens alleen de partitie en eventueel de partitietabel die beschadigd zijn en met een werkende versie van GetDataBack of R-Studio for NTFS kun je die data er altijd nog af krijgen, Emule?

PS, hier staan een aantal gratis progjes.

Laatst bewerkt:
Hij geeft aan dat de status van mijn 'Boot sector' bad is. De Backup boot sector is ok.

Ik heb de keuze om de Backup boot over de Boot sector te kopiëren, of om de Boot sector te rebuilden.
Kan ik een van de twee opties uitvoeren zonder dat er data verdwijnt?

Probeer dat eerst eens, en als het niet werkt kun je nog altijd de bootsector laten rebuilden.

Maar nogmaals, het moet wel de NTFS partitie zijn en die wordt weergegeven als een MTF, bij een FAT32 wordt er gesproken over een FAT, kijk daar dan goed naar.

En wederom gaat het alleen over de partitiegegevens, de toewijzingstabel waar de bestanden op de harde schijf te vinden zijn, niet over de bestanden zelf die je nog altijd met de eerder genoemde progjes eraf te halen zijn.

whaaaaaaaa!!! twerkt terug perfect. heb de boot sector overschreven door de back up boot sector...

en geen data verloren. bangelijk!

superbedankt. kheb wat bijgeleerd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan