• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorry ik ben een leek..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard30

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2005
Ik heb een paar excel vraagjes, heb ze ook al op het prikbord gezet maar daar komt geen antwoord. :(

1. Kan je in een tekstvlak ook lijnen trekken?

2. Ik wil in een lijst keuzerondjes door kopieren, ik heb dit gedaan doormiddel van copy/paste maar dan werkt er maar 1 rondje.
Ik wil in elke rij een rondje kunnen aanvinken.

3. Door de cellen in excel verdwijnt er soms een stukje tekst. hoe kan ik dit voorkomen?
Er zijn meerdere regels dus dubbelklik op de lijn werkt niet.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Bvd Gerard

Gerard,
Welkom 'als leek' op het Forum. Ik hoop van harte dat je uiteindelijk als een 'expert' (niet dat ik dat ben!) anderen kunt helpen bij het oplossen van hun vragen.

Op het Forum is de vraagstelling van essentieel belang. Stel ik ben aan het zoeken op het Forum en tref "Sorry, ik ben een leek" als onderwerp aan. Daar kun je dus niet zoveel mee. Ook is het beter, en voor jou veel makkelijker, om 1 vraag per onderwerp aan te kaarten. Snap je hem?:D

1. In een tekstvak is het niet mogelijk lijnen te trekken.
Wel is mogelijk om, als je een tekstvak hebt gemaakt, een lijn te trekken en beide (als de lijn binnen het tekstvak past) te groeperen. In feite groepeer je dan beide vormen.

2. Pas op met teveel keuzerondjes. Als je een selectie wilt maken kun je ook eens kijken naar een listbox.

3. Verklaar je nader. Ik snap het niet helemaal.

Vraag 3:
Ga naar Opmaak, Celeigenschappen en dan uitlijning. Zet bij tekstconfiguratie een vinkje bij "terugloop". Tekstuitlijning (verticaal) zet je op "boven". Bevestig met ok. Dan kun je in een cel tekst plaatsen die uit meerdere zinnen bestaat.

Groet, Floyd

@ Diezel.
Bedankt voor je reactie.

Wil je het begrip en werking listbox even toelichten?

@ Floyd.
Jij uiteraard ook bedankt voor je reactie.
Dit is niet helemaal wat ik bedoel.
Op deze manier komt de gehele tekst in één cel.
Ik moet de tekst wel gewoon in een rij hebben staan.
Ik probeer mijn probleem even toe te lichten:

Als ik een zin schrijf is deze tijdens het typen gewoon zichtbaar.
Maar als ik op enter druk verdwijnt een gedeelte van de tekst.
Normaal druk je dan boven aan op de lijn tussen bijv. A en B.
Maar als ik nu meer zinnen heb met veschillende lengtes
En deze ook op deze manier moeten blijven staan i.v.m. een bepaalde indeling kan ik dus niet op de lijn drukken.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk verwoord heb.

In dat geval kun je cellen samenvoegen gebruiken. De hele zin komt dan als het ware in één cel te staan verspreid over meerdere kolommen. Dat kun je doen door het gewenste aantal cellen verdeeld over de kolommen te selecteren. Vervolgens druk je op samenvoegen en centreren (werkbalk Opmaak). Uiteraard kun je daarna aangegeven, indien gewenst, dat links uitgelijnd moet worden. Ik hoop dat dit is wat je bedoelde.

Groet, Floyd

Listbox of keuzelijst:
rechtsklik met muis op een van de werkbalken. Voeg werkbalk Formulieren toe en kies hier voor Keuzelijst.
Plaats je keuzelijst ergens en rechtsklik erop zodat menu zichtbaar wordt. Kies Besturingselement opmaken en de rest wijst zich vanzelf.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan