Sorry, weer één met geluidsproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bijl0589

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2001
Eveneens na het formatteren van de PC.

Heb nu al van alles geprobeerd, maar toen we voor het eerst de PC kregen heeft iemand anders voor ons het geluid geregeld.
Ik weet dat hij een soort bypass aangelegd heeft..
Het geluid haperde wel af en toe, maar in ieder geval hoorden we wat, nu niks meer.
Ik heb alle harwareprofielen opgeschreven en bijna alles is weer zoals het was, maar ik heb nog steeds géén geluid...

Als ik kijk onder besturing voor geluid
stond er altijd:
-gameport joystick
-soundblaster Pro of compatible
-VIA PCI Audio Controller.

de twee eerste staan weer op hun plek
maar dat Via PCI kan ik er maar niet opkrijgen.

M'n probleem is dat de boxen die ik naast de PC heb staan vrij merkloos zijn (geloof ik), dus ik weet niet waar ik moet zoeken.
Ik heb wel een CD rom waar met grote letters Multimedia Software opstaat, maar dat ding heb ik nu al wel 10 keer proberen te installeren
Alles wat ik op m'n pc krijg is een of ander afspeel programma (Gamut 2000) dat we er eerst niet op hadden staan, dus dat kan het niet zijn.

Alle hulp is welkom..

Zat die cd bij de geluidskaart? Dan zou het daar mee moeten werken....als je die er in stop en kiest voor automatisch afspelen wat krijg je dan te zien.

Het merk van je boxen staat er helemaal los van trouwens!

Als je in app beheer kijkt zie je daar een geel uitroep/vraag teken staan. Of in iedergeval iets dat met geluid te maken heeft?

Het is handig als je anders even vermeld wat voor type kaart je hebt. als het niet om een onboard kaart gaat.
Het is een soundblaster type ?

Mm, ik weet niet wat voor een merk m'n geluidskaart is
Waar kan ik dat checken?

Ik keek in configuratie scherm/systeem/apparaten weergeven op verbinding/soundblasterpro of compatible/dan op algemeen
Ik zie dan wel als fabrikant CREATIVE staan.....is dat 't?

Er staan trouwens inmiddels géén gele uitroeptekens meer. zover ben ik dan wel alweer..

Laatst bewerkt:
Yep...........dat is hem. Het is dus een creative kaart type soundblaster nu dus allen het exacte type nummer.

Je zou dus op de link die Seeburg gegeven heeft even kunnen zoeken hij heeft ook een link gegeven naar een proggie waarmee je kan zien wat er allemaal in je pc zit. Persoonlijk ben ik voorstander van het opschroeven van de kast :)
(om vervuiling van je pc te voorkomen)

Er staan trouwens inmiddels géén gele uitroeptekens meer. zover ben ik dan wel alweer..

Uhm dit zou in moeten houden dat je nu geluid hebt :)

Heb je een geel luidsprekertje rechts onder in?

Laatst bewerkt:
Ja luidsprekertje staat er maar geen geluid

Kan ik gemakkelijk zien wat voor soort 't is als ik de Pc openschroef?
Will ook liever niet te veel progjes downloaden

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het probleem nu niet meer in de driver moet zoeken.

Als je dubbel klikt op dat speakertje staan de schuifjes open en geen vinkjes gevinkt?

Is er een mogelijkheid om je speakers even eldres te testen om zeker te weten dat ze werken?

Anders is output misschien wel is kapot omdat je al aangaf dat de boel zo kraakt enzo.....probeer ook is een beetje met het stekkertje te draaine als ie er in zit beetje ligt wrikken enzo.......als je muziek afspeelt natuurlijk anders hoor je het niet ;)

opzich kan je het redelijk makkelijk zien, zeker bij de nieuwere kaarten vaak staat het merk erop en een type anders staat het op de chip......

Niets gevinkt en alles heb ik op vol gezet
Nog steeds niets :/

Ik heb het stekkertje ook in 't gaatje gestopt voor de microphone, toen hoorde ik wel wat kraken, maar m'n zoon zei dat íe in het bovenste gaatje moest, dus heb ik de plug daar maar weer ingestopt.

Staat er niets bij dan?

Vaak heb je 3 opties ja een mic uitgang een input en een output.......

als test om te kijken of je kaart werkt zit ik net te denk. Ga even naar het config. scherm en dan naar geluiden kies een geluidje uit als je de mogelijkheid hebt om de play toets aan te klikken(dan is ie zwart en de stop is grijs) dan is je kaart geinstalleerd en ligt het zeer waarschijnlijk aan de speakers of aan de uitgang van de kaart. :(

Dat gebruik ik ook om te testen

Moet ik bij opties kijken? ik heb net alleen in het volume knopjes scherm gekeken

welke opties bedoel je?

Ik bedoel dus in het configuratie scherm en dan naar geluiden..

Nee ik bedoel de opties van, als ik op het
luidsprekertje druk

Ik heb nu alles aangeklikt, maar ik krijg nog steeds niks, wat ik ook probeer.

Nee ik bedoel de opties van, als ik op het luidsprekertje druk

rechts onderin dus. Daar moet gewoon de schuiven open staan en geen vinkjes.

Ben je al in het config scherm geweest?

Honderden keren, ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken..

als je op play klikt dan lijkt het wel als of ie afspeelt?

Ben bang dat het echt aan je spears of de output van de kaart ligt :(

Als ik een paar keer klik op een geluidje krijg ik ineens
Winows media player kan het feluid niet afspelen, mogelijk is het apparaat in gebruik.
Ik heb het luidsprekertje aan.

'k zal er dan toch maar een hulp bij zoeken..

durf niet zo goed aan het binnenste van de PC te komen.
Bedankt in ieder geval.

Graag gedaan...............

check de speakers desnoods op een walkman of iets dergelijks.

succes en laat even weten als het gelukt is....of niet

Tja als we de speakers op de discman aansluiten hebben we gewoon geluid
Da's tenminste al wat...

Nu ik weet wat voor merk geluidskaart het is, heb ik geprobeerd om het opnieuw te installeren
Ik zoek creative in de kant van de leveranciers en kies dan soundbblaster pro of compatible, maar als ik de Cd van windows erin stop kan de PC enkele bestanden niet vinden, en zegt steeds dat het niet het juiste stuurprogramma is.

Moet ik misschien eerst alles d'r weer uitgooien?

Laatst bewerkt:
JE zou inderdaad even helemaal opnieuw kunnen beginnen en alle drivers enzo weggooien.....

Ik zoek creative in de kant van de leveranciers en kies dan soundbblaster pro of compatible, maar als ik de Cd van windows erin stop kan de PC enkele bestanden niet vinden

Hier zou je dus niet moeten laten zoeken maar op die andere cd die je had OF naar een locatie waar je een driver hebt gedownload verwijzen.

probeer het hier is http://nl.europe.creative.com/support/drivers/

de link verzorgt door seeburg eerder in de vraag......

Ik heb vandaag de PC opengeschroefd en proberen uit te vogelen wat voor merk en nummer geluidskaart we nu eigenlijk hebben, maar ten eerste wist ik niet waar dat ding nu eigenlijk zit,
en nu ik weet waar hij zit kan ik helemaal nergens een serienummer o.i.d. vinden...hmpf :(

Als ik dan naar dat adres ga wat je me net opgegeven hebt, staat in ieder geval soundblaster Pro of compatible er niet in :-/

m'n moederbord is een matsonic MS7177C Socket 370 VIA Appolo Pro 133A mainboard
Misschien kun je daar nog iets mee?
Of klinkt ik nu helemaal als een ezel??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan