• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren en filteren verwijderen uit macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

FBrowny

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2019
Hallo,
ik gebruik een macro maar zou die voor iets anders willen gebruiken,
alleen zit daar nu een sorteren en filter functie in en ik krijg dat niet weg.
Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn voor mij hier uit te helpen ,
want na paar dagen zoeken heb ik de hoop opgegeven .
Dank bij voorbaat,

Laatst bewerkt:
Haal die complete code weg en klaar ben je.

Ik bedoelde dat serieus. Die code doet verder niets dan alleen hetgeen je eruit wilt hebben.

Momenteel gebruik ik die voor de gebruiker gemakkelijk te maken om iets in dropdown menu toe te voegen
Maar aangezien ik nu product en daar naast prijs wil hebben mag die niet meer collum apart sorteren alleen achteraf samen sorteren
dat de prijs bij product blijft. Dus C:D samen sorteren na toevoegen product en prijs Hoop iets duidelijkere geweest te zijn mvg

Laatst bewerkt:
FBrowny,

Nee het wordt niet duidelijker en dat zal het zonder voorbeeldje voor mij ook niet worden

deze sorteert nu 2 kolommen, maar het blijft een gok zonder voorbeeld
Code:
rng[COLOR="#FF0000"][SIZE=2].resize(,2).[/SIZE][/COLOR]Sort Key1:=ws.Cells(1, rng.Column), _
Order1:=xlAscending, Header:=xlNo, _
OrderCustom:=1, MatchCase:=False, _
Orientation:=xlTopToBottom

Heb een voorbeeld gemaakt.
1ste sheet kan je producten toevoegen met 2 dropdown's voor sheet List Kolom B en C
Bedoeling is in Sheet List dat als er materiaal bij komt niet alfabetisch sorteert ,
want achteraan komt een macro voor bijde kolommen samen te sorteren dat de waarden naast elkaar blijven staan bv product / prijs

Mvg,
Jeffrey

Bijlagen

Bedankt cow18 ik ga dat morgen eens proberen, moet slapen want moet er vroeg uit.
Mvg

Code:
 rng[COLOR="#FF0000"][SIZE=2].Resize(rng.Rows.Count + 1, 2)[/SIZE][/COLOR].Sort Key1:=ws.Cells(1, rng.Column), _

Beste cow18,

Heb het net geprobeerd maar geen succes.
Op sheet list na toevoegen gegevens kolom B en C blijven de gegevens niet naast elkaar.
En nog een probleempje ik kan niet 2 dezelfde gegevens toevoegen, bv appel kost 2 euro en dan kan er niets meer 2 euro kosten.
Reden voor dit ik heb werkboek met gemiddeld 200 dropdowns met verticaal zoeken (Product ,prijs , klanten, personeel, gemeenten, enz) waar overal dagelijks gegevens moeten worden toegevoegd.
En voor da iedereen wat eenvoudiger te maken hier en dat er geen fouten gebeuren kan ik dan een toevoegblad maken en de rest beveiligen .

Als er iemand idee of probleem heeft hoor ik het graag

Mvg,

Jeffrey

Lees je bijdrage nog eens rustig door; maak er begrijpelijk Nederlands van zonder taalfouten en stuur een voorbeeldbestand mee.

Om te sorteren.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Intersect(Target, Columns(2).Resize(, 2).SpecialCells(-4174)) Is Nothing Then Exit Sub
  Cells(1, 2).CurrentRegion.Sort Cells(1, 2), , Cells(1, 3), , , , , xlYes
End Sub

Bedankt voor de tijd,
Ik heb het als volgend opgelost
Code:
Sub Test()
Dim the_sheet As Worksheet
Dim table_list_object As ListObject
Dim table_object_row As ListRow
Set the_sheet = Sheets("Lists")
Set table_list_object = the_sheet.ListObjects(1)
Set table_object_row = table_list_object.ListRows.Add

table_object_row.Range(1, 1).Value = Worksheets("DataEntry").Range("B2")

table_object_row.Range(1, 2).Value = Worksheets("DataEntry").Range("C2")

ActiveWorkbook.Worksheets("Lists").ListObjects("Tabel1").Sort.SortFields.Clear
    ActiveWorkbook.Worksheets("Lists").ListObjects("Tabel1").Sort.SortFields.Add2 _
        Key:=Range("B2"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption _
        :=xlSortNormal

With ActiveWorkbook.Worksheets("Lists").ListObjects("Tabel1").Sort
        .Header = xlYes
        .MatchCase = False
        .Orientation = xlTopToBottom
        .SortMethod = xlPinYin
        .Apply

End With
End Sub

Mvg,

Jeffrey

Altijd handig die representatieve voorbeelden.

Dit doet denk ik hetzelfde.

Code:
Sub VenA()
  With Sheets("Lists").ListObjects("Tabel1")
    .ListRows.Add
    .DataBodyRange.Cells(.ListRows.Count, 1).Resize(, 2) = Sheets("DataEntry").Cells(2, 2).Resize(, 2).Value
    .Range.Sort .Range.Cells(1), , , , , , , xlYes
  End With
End Sub

Bedankt Vena,

Als ik je code toe past krijg ik foutmelding Het subscript valt buiten het bereik.
Vond het nochtans mooi verwoord maar hoe zou dat komen?

Code:
Sub VenA()
  With Sheets("Blad1(2)").ListObjects("Da")  "Het subscript valt buiten het bereik"
    .ListRows.Add
    .DataBodyRange.Cells(.ListRows.Count, 1).Resize(, 2) = Sheets("Menu").Cells(2, 2).Resize(, 2).Value
    .Range.Sort .Range.Cells(1), , , , , , , xlYes
  End With
End Sub
Mvg,

Jeffrey

Kan weer verder en redelijk wat tijd bespaard. Merci voor alle aandacht :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan