• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren en groeperen

Status
Niet open voor verdere reacties.

emoes

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Berichten
14
Beste,

Ik krijg maandelijks een overzicht met data op servers welke niet lekker controleert en sorteert.
Hier staan 3 backup classBekijk bijlage SOD.xlsx op.(zie bijlage)
In regel 1: Business Class Basic in average GB per client
In regel 271: Business Class Remote Copy in average GB per client
In regel 307: Economy Class Basic in average GB per client
In kolom B staan de namen van de servers
Er zijn 4 meet momenten, welke een gemiddelde per maand geeft per server."Service usage for this period:"
Nu zou ik graag deze sheet door de molen halen zdat ik een lijst krijg met het type backup class, vervolgens de servernaam en als laatste het gebruik uit "Service usage for this period:*"
Het lijkt een beetje op wat er gebeurd in het volgende topic:http://www.helpmij.nl/forum/showthr...men-op-basis-van-waarde?p=5550887#post5550887

Wie kan/ wil mij helpen?
 
Hoe kom je aan deze gegevens ?
Waarom staan er samengevoegde cellen in ?
 
Hallo SNB,

Deze gegevens krijg de leverancier vanaf hun systeem (webpagina)
Zij geven aan dit niet anders te kunnen doen, terwijl ik wil zie waar de verhogingen en verlagingen zitten.
Door het knippen en plakken zal de opmaak zij, zoals deze in de Excel staat.
Nu zit ik alles handmatig over te zetten, wat nog al een tijdrovende klus is.
Vandaar mijn vraag hier, of er iemand is die mij op weg kan helpen om dit in klommen te zetten.

Alex
 
Voeg eens een voorbeeldblad bij met het gewenste resultaat.
En vraag het adres op van de website waar deze gegevens vandaan komen: liever bij de bron iets aanpakken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al wat zitten prutsen. Probeer het volgende:
Voeg een werkblad "Blad2" in voor de uitvoer en draai macro.
Code:
Option Explicit

Sub tsh()
    Dim Br, Sh
    Dim i As Long
    Dim Klasse As String, Unit_id As String
    
    Br = Sheets("SOD").UsedRange
    With CreateObject("System.Collections.Arraylist")
        .Add Array("Class", "Unit id", "Service usage")
        For i = 1 To UBound(Br)
            If Br(i, 1) <> "" Then Klasse = Br(i, 1)
            If Br(i, 2) <> "" And Br(i, 2) <> "Unit id" And Left(Br(i, 2), 7) <> "Service" Then Unit_id = Br(i, 2)
            If Left(Br(i, 2), 7) = "Service" Then .Add Array(Klasse, Unit_id, Br(i, 4))
        Next
        Set Sh = Sheets("Blad2")
        Sh.Cells.Clear
        Sh.Cells(1, 1).Resize(.Count, 3) = Application.Index(.ToArray, 0)
        Sh.Columns(3).NumberFormat = "#,##0"
        Sh.ListObjects.Add(1, Sh.Cells(1).CurrentRegion, , 1).Name = "Rabarber"
    End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Beste Timshel,

Dit is precies wat ik nodig had.
Ontzettend bedankt.

Alex
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan