• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren in exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb een exelbestand met heel wat verschillende categoriën. Ik heb er een automatische filter opgezet maar bij het aanklikken van een bepaalde categorie toont hij enkel de bovenste velden. Ik moet wel zeggen dat er hier en daar blanco regels tussen zitten. Zou het hiermee te maken hebben ?

Dat heeft er inderdaad mee te maken. Je kunt dit omszeieln door het gebied waarop je wilt filteren, te selecteren en daarna op Data-Filter-Autofilter te klikken.
Je filterd dan de selectie ipv tot de eerste blanco regel.

Succes
John

Ik heb dit geprobeerd maar het lukt niet. Ik heb dus een kolom met onderwerpen die terug keren maar ertussen zitten er lege cellen doordat deze in de kolom ernaast gebruikt worden. Ik heb je tip toegepast en de volledige kolom geselecteerd en dan de filter toegepast maar hij filtert enkel uit het bovenste "blok" van de gehele kolom.

Het is gelukt. Na wat proberen en sukkelen ben ik er geraakt. Bedankt voor de tip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan