Sorteren in PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.

exotic

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2007
Beste,

Ik heb op dit moment de volgende uitdaging.
Today:
19:00 - 20:00 Team 1 vs Team 2
20:00 - 21:00 Team 3 vs Team 4
21:00 - 22:00 Team 5 vs Team 6

Nu wil ik het op deze manier:
Today (26 March 2012):
21:00 - 22:00 Team 5 vs Team 6

Tomorrow (27 March 2012):

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
in MySQL staat er onder 'date' 1332788400 wat neer komt op Monday 26 March 2012 9:00:00 PM

Als de onderste twee regels morgen zijn, waarom staan ze dan qua date op vandaag? Wat is de logische splitsing tussen de lijnen?

Nou, vandaag is gewoon tekst. Morgen wil ik ook als tekst maar dat er dan dmv een query ofzo gegevens worden gesplitst

Dat bedoel ik eigenlijk ook, als de datum in je database goed staat kun je toch alleen de items van "vandaag" ophalen met een query?

Is de timestamp altijd om 21:00 uur? of verschild dat per dag? Zo niet kun je er wel omheen, maar dan wordt de query wat ingewikkelder

$date=mktime($hour,$minute,0,$month,$day,$year);

( deze code begrijp ik niet )
if($i==date("d", time())) $day.='<option selected="selected">'.$i.'</option>';
else $day.='<option>'.$i.'</option>';
}
for($i=1; $i<13; $i++) {
if($i==date("n", time())) $month.='<option value="'.$i.'" selected="selected">'.date("M", time()).'</option>';
else $month.='<option value="'.$i.'">'.date("M", mktime(0,0,0,$i,1,2000)).'</option>';
}
for($i=2000; $i<date("Y", time())+4; $i++) {
if($i==date("Y", time())) $year.='<option value="'.$i.'" selected="selected">'.date("Y", time()).'</option>';
else $year.='<option value="'.$i.'">'.$i.'</option>';
}

Ik ook niet ;) In zoverre dat dit een verdere berekening is in PHP. Er mist ook een stuk (geen idee wat $i is in de eerste if). Ik zou de juiste data direct uit SQL halen voor een gegeven dag. Ik denk dat je wat meer context moet plaatsen of beter uitleggen wat je wil bereiken op welke manier om hier direct mee te kunnen helpen.

Naja, ik wil dus zeg maar alles wat er aan records van vandaag is onder het kopje vandaag plaatsen, en voor morgen onder morgen..

Dit werkt in mysql om alle entries van vandaag te krijgen
[sql]
SELECT * FROM mijntabel WHERE date(from_unixtime(utime)) = curdate()
[/sql]
let op "utime" is de kolomnaam met de tijd die moet je, net als "mijntabel", aanpassen aan je eigen situatie. Maar ik weet niet hoe toepasselijk het is in je huidige situatie.

Het volgende werkt indd voor vandaag ;) Thanks!
$ergebnis1=safe_query("SELECT * FROM ".PREFIX."topmatch WHERE date(from_unixtime(date)) = curdate() AND displayed='1' ORDER BY date ".$limit);

maar hoe moet ik het voor morgen doen?
$ergebnis1=safe_query("SELECT * FROM ".PREFIX."topmatch WHERE date(from_unixtime(date)) = curdate()+1 AND displayed='1' ORDER BY date ".$limit);

iets met +1??

[sql]SELECT * FROM datum WHERE date(from_unixtime(utime)) = curdate() + interval 1 day[/sql]

eventueel kun je ook de dateadd() functie gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan