Oeldere,
1) Graag in je voorbeeld aangeven waar je welke cijfers wilt hebben staan.
Deze blijven in het vlak waar ze staan maar schuiven door elkaar, de volgorde van de cijfers
is afhankelijk van de volgorde van de producten die ik in blad
"volgorde" kolom "B" rij 5 t/m 14 bepaal.
Gebruik de (achtergrond)kleur blauw voor de plaats waar de gegevens opgehaald dienen te worden.
De volgorde in blad
"volgorde" kolom "B" moet worden overgenomen in blad "volgorde gelijk blad volgorde"
Verschuiving van de cijfers vindt dus plaats op basis van de volgorde in blad "volgorde" kolom "B".
Er worden geen verder gegevens opgehaald , de cijfers die er staan voer ik zelf in of zijn een gevolg van een berekening.
In blad
"volgorde gelijk blad volgorde" moeten de rijen 5 t/m 14 kolom C t/m FF mee bewegen
zodra ik in blad
"volgorde" de volgorde in kolom "B" rij 5 t/m 14 wijzig (net als bij sorteren).
In blad
"uitkomst" de uitkomst zoals deze moet zijn na verschuiven van de producten in blad "volgorde"
en de mee bewogen cijfers uit blad "volgorde gelijk blad volgorde", maar deze uitkomst moet dus in blad "volgorde gelijk blad volgorde"
komen te staan op de zelfde plaats waar nu de gegevens staan.
Blad "volgorde" heeft geen ander doel dan de volgorde in blad "volgorde gelijk blad volgorde" te bapalen
Geef met een (achtergrond)kleur groen de gewenste oplossing aan.
Dit op het juiste tabblad, in de juiste rijen.
Dan zal ik daarna de formules in je bestand zetten.
Ik stel de vraag van het programma ook nog een keer, maar misschien nu duidelijker:
2) In welk programma (excel, word, exact, omegon) ga je de gegevens overtikken?
Ik tik de de uitkomst die wordt gegenereerd in het excel bestand over in het officiële bestel programma,
maar dat heeft toch niets met mijn vraag maken.
Het is in ieder geval geen office product.
Bekijk bijlage Voorbeeld sorteren.xlsx
Groeten,
Klaas.